شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1398/08/04 - 08:30
  • - تعداد بازدید: 3063
  • - تعداد بازدیدکننده: 100
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در راستای اجرای تفاهم نامه صورت پذیرفت؛

1100 نفر مهارت های مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر را فرا گرفتند

در راستای اجرای تفاهم نامه منعقد شده بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر و نیروگاه اتمی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان از ارائه آموزش های مهارتی مورد نیاز این نیروگاه به 1100 نفر متقاضی خبر داد.

 


در راستای اجرای تفاهم نامه منعقد شده بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر و نیروگاه اتمی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان از ارائه آموزش های مهارتی مورد نیاز این نیروگاه  به 1100 نفر متقاضی خبر داد. 


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر،عبدالمجید دراهکی،  مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای این استان، در تشریح این خبر گفت: با توجه به احداث دو راکتور جدید نیروگاه اتمی، مقرر شده است که ۶ هزار نیروی مورد نیاز برای احداث این دو راکتور هسته‌ای از طریق آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه ای استان بوشهر تامین شود


وی بابیان اینکه حدود ۱۷ رشته دیگر را نیروگاه به آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی کرده است گفت: در سال جدید باید ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر دیگر را آموزش داده و متناسب با نیاز به نیروگاه معرفی شوند.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر،  رشته‌های درخواستی نیروگاه اتمی بوشهر را در حوزه عملیاتی احداث: شامل گچکار، آرماتوربند، قالب بند، بتن ریز و بتن ساز ، جوشکار  و ... دانست و عنوان کرد: ,بخشی از نیرو‌های مهارت دیده  با فراخوان‌های مکرری که از طریق آموزش فنی حرفه‌ای داده شده جذب نیروگاه اتمی بوشهر شده اند.


دراهکی با تاکید بر اینکه در برخی از رشته‌های مورد نیاز نیروگاه, متقاضی کم است یادآور شد: تقاضا می‌شود افراد بیکار استان بوشهر از این ظرفیت‌های آموزشی استفاده کنند.


وی گفت: افراد اگر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کنند حتی اگر در آینده نیز از نیروگاه اتمی اخراج شوند، می‌توانند از ظرفیت‌های احداثی دیگر در استان بوشهر استفاده کند.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد:پیش از این قرار بود شرکت روسی بخشی از جوشکار‌های درجه یک خود را از روسیه وارد کنند، اما پس از بازدید از تجهیزات آموزش فنی و حرفه‌ای قراردادی منعقد شد که در پی آن حدود ۲۰۰ نفر از نیرو‌هایی که قرار بود از روسیه وارد شوند از طریق اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش داده و جذب نیروگاه اتمی بوشهر شوند.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81777
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب