طی حکمی از سوی دکتر پاک سرشت؛
سرپرست دفتر پژوهش، طرح و برنامه ریزی درسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منصوب شد
طی حکمی از سوی دکتر سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ناهید مسلمی به سمت سرپرست دفتر پژوهش، طرح و برنامه ریزی درسی این سازمان منصوب شد.
طی حکمی از سوی دکتر پاک سرشت؛
سرپرست دفتر پژوهش، طرح و برنامه ریزی درسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منصوب شد
طی حکمی از سوی دکتر سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ناهید مسلمی به سمت سرپرست دفتر پژوهش، طرح و برنامه ریزی درسی این سازمان منصوب شد.
در این حکم آمده است:
آموزشهای مهارتی برای اثربخشی مورد انتظار باید به هنگام، منعطف و منطبق بر نیازهای واقعی بازارکار باشند. تامین این ویژگیها برای نظام آموزش مهارتی نیازمند دسترسی به شواهد مطالعاتی و پژوهشی برای تصمیمگیری های لازم در مدیریت این آموزش هاست. حوزهی پژوهش و برنامهریزی درسی سازمان نقش کلیدی در مهیا کردن زمینه برای اصلاح نظام عرضهی آموزشهای فنی و حرفه ای چه از حیث کمی و کیفی دارد. نظر به انگیزه، توانمندی و اشراف سرکارعالی به لوازم استقرار یک نظام مطالعاتی و برنامهریزی پشتیبان آموزش مهارتی که هم زمان به روز، منعطف و موثر باشد، بدینوسیله شما را به عنوان «سرپرست دفتر پژوهش، طرح و برنامه ریزی درسی» تعیین می نمایم. انتظار می رود با استفاده از نیروهای کارشناسی توانمند و با انگیزه درحوزهی پژوهش و برنامه ریزی، نسبت به پیگیری اولویت های زیر اهتمام جدی ورزیده وگزارش اجرای این فعالیتها را به صورت دورهای ارائه فرمایید.
1. ارتقاء جایگاه پژوهش در سازمان با رویکرد پژوهشهای کاربردی و تعامل با نهادهای مطالعاتی و پژوهشی داخلی و خارجی در حوزه آموزشهای فنی و حرفه ای.
2. تدوین برنامههای آموزشی و اجرائی سازمان با هماهنگی معاونت ها و مدیران کل ستادی و اجرائی.
3. طراحی و پیشنهاد چارچوبی برای ارزشیابی و ارائهی موثر و کارآمد عملکرد سازمان و واحدهای استانی در حوزه های مختلف.
4. پایش دقیق و روشمند برنامه های سازمان و تهیه گزارشهای آماری مقطعی و سالانه مورد نیاز.
5. بهینه سازی و اصلاح فرایندهای تشکیل کارگروههای برنامه درسی با استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی، تدوین و بازنگری مستمر وکیفی استانداردهای شغلی و شایستگی براساس طبقه بندی بین المللی مشاغل ایسکو 2008 .
6. مدیریت به روز و موثر سامانه ملی استاندارد مهارت به عنوان ابزاری برای ارتباط با جامعه و ذینفعان.
7. بکارگیری سازوکارهای لازم جهت بررسی و ممیزی منابع آموزشی در حوزه آموزشهای فنی و حرفهای و ایجاد بانک اطلاعاتی مورد نیاز براساس دستورالعملهای مربوطه.
8. استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات درحوزههای پژوهش، برنامهریزی و تدوین برنامه درسی در راستای تحقق دولت الکترونیک.
امید است در سایه الطاف خداوند متعال در اجرای امور محوله موفق و منصور باشید.
سلیمان پاک سرشت
نظر دهید