شعار سال
پنجشنبه 11 مرداد 1403
  • 1401/10/28 - 08:14
  • - تعداد بازدید: 157
  • - تعداد بازدیدکننده: 155
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
آغازمرحله استانی مسابقات آزاد کشوری چاقوسازی در زنجان

مرحله استانی مسابقات آزاد کشوری چاقوسازی در زنجان آغاز شد.

مرحله استانی مسابقات آزاد کشوری چاقوسازی در زنجان آغاز شد.

مرحله استانی مسابقات آزاد کشوری چاقوسازی در زنجان آغاز شد.

به‌گزارش‌ روابط‌عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محمدرضا انصاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت، با توجه به این‌که چاقوی زنجان به‌عنوان میراث چندین هزارساله این استان شناخته می‌شود بر این مبنا آزمون مرحله استانی اولین دوره مسابقات آزاد کشوری چاقوسازی در زنجان با هدف شناسایی استادکاران و نخبگان چاقوسازی برگزار می شود این آزمون به صورت عملی طبق پروژه ای که توسط کارشناسان تهیه شده به اجرا گذاشته می شود و پس اتمام آزمون داوران و عوامل اجرایی نسبت به جمع بندی امتیازات حسب نمونه کار یا محصول تولیدی مسابقه دهندگان صورت می پذیرد و نتیجه نهایی بین رقابت کنندگان اعلام و نفرات برتر به مرحله کشوری سعود خواهند کرد.
ایشان با تاکید بر ضرورت آموزش صنعت چاقوسازی به نسل جدید برای پیشگیری از مغفول ماندن این صنعت دیرینه‌ افزود: در همین راستا مسابقات آزاد کشوری چاقوسازی توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و با همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های دولتی،در زنجان در حال برگزاری است.
محمدرضا انصاری بیان کرد: «چاقوی زنجان به‌عنوان یکی از اصیل‌ترین صنایع‌دستی این استان مطرح است و شهرت و آوازه این صنعت حتی در خارج از مرزها نیز پیچیده است، هنری که قدمت چندین هزارساله داشته و همواره هنرمندان خوش‌ذوق را به اشتغال در این بخش جذب کرده است و‌ آنان توانسته‌اند باسلیقه خود فلزی که کاربردی ندارد را به‌عنوان یکی از پرکاربردترین وسیله‌ها تبدیل ‌کنند
در ادامه گفت: برای حفظ، نگهداری و احیای صنعت چاقوی زنجان باید با ترغیب و تشویق پیشکسوتان، جوانان و افراد علاقه‌مند به این رشته تلاش کرد.
پس از برگزاری آزمون مرحله استانی نفرات برتر مشخص شده و به مرحله کشوری معرفی می شود . قابل ذکر است رقابت کنندگان مرحله استانی 10 نفر بوده که از این تعداد به لحاظ میزبانی زنجان 2 نفر به مرحله کشور معرفی خواهند شد و در اسفند ماه سالجاری نسبت برگزاری مرحله کشوری اقدام خواهد شد.
شایان ذکر است با توجه به که این مسابقات کاملاً ماهیت عملیاتی دارند، مورد توجه کارآفرینان و بخش های صنعتی و تولیدی قرار می گیرند و پس‌از شناسایی این نخبگان مهارتی به‌آسانی وارد بازار کسب‌و کار و چرخه اشتغال کشور می‌شوند

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 95146
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب