شعار سال
سه شنبه 09 مرداد 1403
  • 1402/03/21 - 10:23
  • - تعداد بازدید: 262
  • - تعداد بازدیدکننده: 260
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر: آموزش 30 مهارت تخصصی در مرکز ملی فنی و حرفه‌ای دیر راه اندازی می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در مرکز ملی آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی و شیلاتی شهرستان دیر 30 حرفه مهارتی آموزش داده می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر:
آموزش 30 مهارت تخصصی در مرکز ملی فنی و حرفه‌ای دیر راه اندازی می‌شود
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در مرکز ملی آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی و شیلاتی شهرستان دیر 30 حرفه مهارتی آموزش داده می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی در نشست با فرماندار شهرستان دیر، اظهار داشت: در این مرکز ملی، آموزش ۱۱ رشته با صنایع دریایی از جمله ساخت کشتی، قایق و لنج و پرورش ماهی در قفس و  پرورش میگو در سایت ها، گردشگری ساحلی فعال خواهد شد.
وی با بیان اینکه فرهنگ مهارت آموزی باید در جامعه گسترش یابد، افزود: در مرحله بعدی نیز 19 رشته مهارت آموزی بویژه غواصی و جوشکاری زیر آب و رصد لوله های نفتی، برای این مرکز در نظر گرفته شده است.
دراهکی توسعه آموزش های مهارتی را در بزرگترین بندر صیادی کشور با همکاری مسئولان اجرایی شهرستان خواستار شد و اضافه کرد: همه باید تلاش کنند تا برای مقابله با موج بیکاری و ایجاد اشتغال فرهنگ مهارت آموزی فنی و حرفه ای در بین مردم بویژه جوانان جویای کار گسترش پیدا کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی جامعه بیکاری و تلاش مسئولان هم بر کاهش آن است اما تنها راه رفع بیکاری توجه به کسب و کارهای نو است که در این راستا نیازمند جوانان توانمند هستیم.
دراهکی با تاکید بر اینکه فرد دارای مهارت بیکار نمی ماند، گفت: ۶۴ درصد از مهارت آموزانی که در مراکز فنی و حرفه ای این استان آموزش فرا گرفته اند در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مشغول به کار شده اند و مابقی هم بر اساس توانمندی خود در بازار کسب و کار راه انداخته اند که این نشان از اهمیت مهارت در جامعه دارد.
فرماندار شهرستان دیر نیز با بیان اینکه آموزش های مهارتی بر اساس ظرفیت شهرستان دیر توسعه یابد، گفت: ارتقای بهره وری و افزایش کیفیت در تولید با نیروی انسانی ماهر و کارآزموده محقق می شود و باید نگاه ویژه ای به مجموعه فنی و حرفه ای داشت.
یونس باربرز با تاکید بر اینکه بیکاری یکی از مشکلات مهم شهرستان دیر است و همه باید زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کنند، افزود: آموزش های مهارتی، لازمه همه بخش ها در توسعه است؛ ضمن اینکه نیروی کار آموزش دیده، جزء ارکان اصلی توسعه در همه زمینه هاست؛ بنابراین آموزش های مهارتی بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی تکمیل هرچه سریع تر ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دیر را با تخصیص اعتبارات ملی و استانی خواستار شد و گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در شهرستان در جهت اشتغال زایی وجود دارد از برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای حمایت خواهیم کرد.
فرماندار دیر بهره گرفتن از نخبگان شهرستان را مهم دانست و گفت: شورای مهارت آموزی دیر باید ماهانه تشکیل جلسه بدهد تا راهکار صحیح آموزش و زمینه جذب جوانان جویای کار شهرستان در شرکت های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 100977
کلمات کلیدی
رفعت  خطیب
خبرنگار

رفعت خطیب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب