شعار سال
سه شنبه 09 مرداد 1403
  • 1402/04/03 - 11:48
  • - تعداد بازدید: 305
  • - تعداد بازدیدکننده: 303
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان: مهم‌ترین دغدغه مسئولین، آموزش مهارتی معطوف به توسعه اشتغال است

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت:یکی از مهم‌ترین دغدغه مسئولین آموزش مهارتی معطوف به توسعه اشتغال است که شوراهای مهارت می تواند زمینه ساز هم افزایی بین بخشی برای تسهیل در اجرای برنامه های آموزشی مهارتی اشتغال محور شود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان: مهم‌ترین دغدغه مسئولین، آموزش مهارتی معطوف به توسعه اشتغال است 
 
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت:یکی از مهم‌ترین دغدغه مسئولین آموزش مهارتی معطوف به توسعه اشتغال است که شوراهای مهارت می تواند  زمینه ساز هم افزایی بین بخشی برای تسهیل در اجرای برنامه های آموزشی مهارتی اشتغال محور شود.
به  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان؛ شهرام ملایی هزاروندی، مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان دراولین جلسه شورای مهارت شهرستان هفتکل که به ریاست عبدالرحیم دمساز فرمانداروباحضورحجت الاسلام خلیلی امام جمعه ودیگرمسئولان ادارات شهرستان درسالن جلسات فرمانداری برگزارشد ضمن تشریح گروه های هدف آموزشی  اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان  خاطر نشان کرد ، سهم آموزش های فنی و حرفه ای از بودجه آموزش و پژوهش کشور نزدیک به ۱ درصد می باشد اما موثری ترین سازمان در توسعه و اشتغال کشور این سازمان می باشد . 
ملایی هزاروندی اضافه کرد:  سال ۱۴۰۲ تاکید بر آموزش ها مبتنی بر اشتغال می باشد و با توجه به ظرفیت شهرستان و استان آموزش های مهارتی برنامه ریزی شده است که منجر به اشتغال مهارت آموزان شود.
شهرام ملایی هزاروندی خاطرنشان کرد: در تفاهم نامه  سه جانبه ای که فی مابین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ، استانداری و  شرکت نفت منعقد شده است قرار است برای  ۱۰۰۰ نفر از نیرو های این شرکت آموزش های ارتقاء مهارتی برنامه ریزی و اجرا شود 
ملایی هزاروندی با اشاره به وجود شرکتهای صنعتی در شهرستان هفتکل گفت : مسابقات ملی مهارت کارگران فرصتی است تا شرکتهای صنعتی میزان مهارت و تخصص نیروی های خود را بسنجند و انتظار می رود صاحبان صنایع و صنوف شهرستان  در این مسابقات حضور پر رنگ داشته باشند.
عبدالرحیم دمساز فرماندارشهرستان هفتکل در ادامه گفت: آموزش  فنی و حرفه ای تاثیرمستقیم بر توسعه اشتغال  دارد.
دمسازبااشاره به اینکه هفتکل شهر گلیم می باشد و ظرفیت قابل توجه این شهرستان در رشته های گلیم بافی و ملیلیه دوزی ، تمرکز بر آموزش های مهارتی در این خصوص می تواند اشتغال مطلوبی در این حوزه صورت پذیرد. 
 
دمسازادامه داد: با توجه به وجود شرکتهای صنعتی مثل سیمان در شهرستان  مکلف کردن شرکتها برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز  از بین آموزش دیدگان مهارتی تاکیدکرد.
حجت الاسلام خلیلی  امام جمعه هفتکل  با تاکید بر اهمیت توسعه مهارت آموزی برای تربیت وتوانمندسازی نیروی ماهر ومتخص بازارکارگفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای مهمترین و تاثیرگذارترین دستگاه در مبحث اشتغال جوانان است. گفتنی است منصوره فرامرزی رییس مرکزآموزش فنی وحرفه ای هفتکل گزارشی از طرح ها ، برنامه ها ، فعالیتهای  مهارتی را ارایه کرد‌.
  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 101451
کلمات کلیدی
رفعت  خطیب
خبرنگار

رفعت خطیب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب