شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1402/04/13 - 07:59
  • - تعداد بازدید: 311
  • - تعداد بازدیدکننده: 309
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

طرح تابستانه مهارت در استان مرکزی اجرا می‌شود

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: طرح تابستانه مهارت از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور در استان مرکزی اجرا می شود.

حمیدرضا رستمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ۲۲ خردادماه امسال طرح تابستانه مهارت با هدف هدایت شغلی و تحصیلی نوجوانان و دانش آموزان و استعدادیابی و نوعی هدایت تحصیلی این افراد با همکاری ۷ دستگاه به امضا رسید.

وی افزود: وزارت کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، وزارت آموزش و پرورش، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، صدا و سیما و دانشگاه آزاد اسلامی طرف های این تفاهم نامه هستند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی تصریح کرد: موضوع تفاهم نامه استفاده از فرصت تابستان و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با ارائه آموزش های کارآفرینی و آموزش های مهارتی متناسب با بازار کار است.

رستمی در خصوص اهداف این طرح اضافه کرد: توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعداد دانش آموزان، کمک به هدایت تحصیلی و خلاقیت و نوآوری و رشد مهارت های کسب و کار دانش آموزان، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی و کمک به هدایت تحصیلی و شغلی بازماندگان از تحصیل، استعدادسنجی و سنجش الگوی شخصیتی و تعیین مناسب ترین شغل متناسب با ویژگی های فردی جامعه هدف و توجه به مشاغل آینده و آینده مشاغل از اهداف این تفاهم نامه است.

وی اضافه کرد: جامعه هدف این طرح که به شکل رایگان اجرایی می‌شود، همه دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هستند و سنین ۱۲ تا ۱۵ ساله‌ها با عنوان مهارت‌آموز و ۱۵ تا ۱۸ ساله‌ها با عنوان کارآموز، جذب خواهند شد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: هدف کلی این طرح بهره مندی دانش آموزان ۵ دهک پایین درآمدی است به همین دلیل غربالگری این افراد عمدتا از سوی کمیته امام خمینی(ره) انجام می شود. دوره‌های آموزشی این گروه به صورت رایگان ۶۰ تا ۱۲۰ ساعته در ۲۱  مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و ۴۰۰ آموزشگاه آزاد برگزار می‌شود.

رستمی بیان کرد: این طرح در بازه زمانی ۱۵ تیرماه لغایت ۱۵ شهریورماه در استان مرکزی برای سه سال متوالی اجرا می‌شود.

وی افزود: ثبت نام دانش آموزان از سامانه "حیات" کمیته امداد انجام و تمام اطلاعات در این سامانه بارگذاری می شود.

 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 101876
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب