شعار سال
چهارشنبه 10 مرداد 1403
  • 1401/12/10 - 10:58
  • - تعداد بازدید: 338
  • - تعداد بازدیدکننده: 336
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

ستاد استانی بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته فناوری اطلاعات با دهنوی (معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان) دیدار کردند

دهنوی (معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان) گفت: بخش تحقیق و توسعه یک اصل مهم در تحول اقتصادی و شکوفایی کارآفرینی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

ستاد استانی بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته فناوری اطلاعات با دهنوی (معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان) دیدار کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، دهنوی (معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان) گفت: بخش تحقیق و توسعه یک اصل مهم در تحول اقتصادی و شکوفایی کارآفرینی است و باید مورد توجه قرار گیرد.
دهنوی خاطر نشان کرد: گلستان جزو استان‌های باسواد و دارای سرمایه انسانی غنی است و باید از این ظرفیت برای توسعه استان بهره‌ گرفت.
وی ادامه داد: تحول اقتصادی استان گلستان نیازمند توجه به مهارت و مهارت آموزی به منظور تقویت ارتباط صنعت و علم است.
وی با آرزوی موفقیت برای تیم نخبگان مهارتی اعزامی از استان گلستان به رقابت ‌های مسابقات ملی مهارت، افزود: نخبگان مهارتی در قهرمانان اقتصاد نوین هستند و پیشرفت کشور در گرو توجه به نخبگان است و تا زمانیکه امکان نقش آفرینی نخبگان وجود نداشته باشد، پیشرفت و توسعه لازم ایجاد نمی‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان اضافه کرد: تولید مدرک بدون توجه به مهارت‌آموزی یک عارضه است و باید فرهنگ مدرک‌گرایی اصلاح و مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی جایگزین شود.
وفایی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گلستان گفت: ۵۰ درصد مشاغل استان در بخش خدمات است و باید برای اشتغالزایی با تکیه بر مهارت‌آموزی و تقویت ارتباط علم و صنعت بیش از پیش تلاش شود.
وی تصریح کرد: نیروی کار انسانی ماهر و کاربلد از کمبودهای صنعت استان است و این کمبود از طریق استان‌های همجوار تامین می‌شود، از این رو باید مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی در این استان بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
وفایی افزود: رقابت‌های ملی مهارت فرصتی برای شناسایی، پرورش استعدادهای مهارتی و زمینه‌ای برای مطرح شدن این استعدادها در عرصه جهانی است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان در ابتدای این جلسه گفت: اجرای مسابقات ملی مهارت در سطح کشور از حیث مدیریت و بازخورد در سطح جهانی، از اهمیت و ضرورت فراوانی برخوردار است. لذا آنچه برای ما مهم است تبدیل شدن این رویداد به گفتمان ملی است.
کرایلو گفت: تیم اعزامی استان گلستان به مسابقات ملی مهارت متشکل از امیر حسین عباسی شاهکوه در رشته پیرایشگر مردانه، ابوالفضل بالاجلینی در رشته جواهر سازی ،  ایلیار آبار در رشته جوشکاری،زهرا خواجه در رشته خیاطی (فناوری مد)،  امیر حسین خادمی خادم در رشته صافکاری خودرو،  رضا حمزه نژاد در رشته طراحی و توسعه وب ،  یونس میرزائی در رشته فناوری اتومبیل،  نورا معینی در رشته فناوری طراحی گرافیک و سینا رضائی و آنیا خسروی در رشته رباتیک است.
شایان ذکر است این مسابقات در 5 رشته پردازش ابری، توسعه نرم افزارهای موبایل، طراحی و توسعه وب، مدیریت سیستم های تحت شبکه و راهکارهای نرم افزاری برای تجارت با 73 شرکت کننده از 28 استان به رقابت می پردازند.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 96824
رفعت  خطیب
خبرنگار

رفعت خطیب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب