شعار سال
پنجشنبه 11 مرداد 1403
  • 1401/09/05 - 11:01
  • - تعداد بازدید: 205
  • - تعداد بازدیدکننده: 203
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان: کیفی سازی آموزش های مهارتی زمینه توسعه پایدار را فراهم می آورد

دومین جلسه شورای مهارت استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان برگزار شد

دومین جلسه شورای مهارت استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان؛ همزمان با هفته بسیج، دومین جلسه شورای مهارت استان به ریاست ابراهیمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور مدیران و مسئولان دستگاه ها و سازمان ها و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در استانداری لرستان تشکیل شد.
در ابتدای این جلسه معتمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان ضمن ارائه عملکرد هشت‌ماهه این اداره‌کل بر هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و جلوگیری از موازی‌کاری در ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز بازار کسب‌وکار، تأکیدکرد و افزود: مهارت آموزی اثربخش، یک فعالیت جمعی است، از این رو آموزش مهارتی منجر به اشتغال، نیازمند همکاری شرکا و مشارکت همه دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی برای توسعه اشتغال پایدار در استان است.
معتمدی در ادامه ضمن برشمردن  آموزش‌های مهارتی ارائه‌شده در هر کدام از جوامع هدف، خواستار توسعه و افزایش تعاملات دستگاه‌های اجرایی بالاخص سازمان‌ها و نهادهای عضو شورای مهارت شد.
معتمدی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش‌های مهارتی با محوریت کارآفرینی و توانمندسازی نیروی کار در راستای افزایش بهره‌وری است و نه ایجاد شغل، بایستی نهادها و سازمان‌های اشتغال‌زا، نهضت مهارت آموزی را به عنوان یک نیاز جدی مورد توجه قرار داده و با ارائه نیازهای آموزشی_ مهارتی مورد نیاز جوامع هدف خود، به این اداره کل، با ما همگام شوند.
معتمدی در ادامه با اشاره به آموزش در محیط واقعی کار و نیز آموزش استاد شاگردی، افزود: در برخی حوزه ها مانند کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت بسترهای بسیار مناسبی، برای ارائه آموزش‌های مهارتی و تربیت نیروی ماهر کار وجود دارد، که با هم‌افزایی دستگاه‌های مربوط و ارائه آموزش های مورد نیاز می‌توان در راستای افزایش توانمندی نیروی انسانی و بهره وری تولید و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری در استان گام‌های مهمی برداشت.
در ادامه این جلسه دستگاه‌های عضو شورای مهارت ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام‌شده تاکنون، خواستار بروزرسانی تجهیزات و کارگاه های آموزشی، ارائه آموزش‌های مهارتی نوین و متناسب با نیاز روز جامعه، افزایش توانمندی و تعداد مربیان و نیروی متخصص مهارت‌آموزی در راستای گسترش و توسعه تعاملات فی مابین شدند.
در ادامه ابراهیمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ضمن تأکید بر اهمیت آموزش های مهارتی، مقوله کیفی سازی را یک اصل مهم در هر یک از عناوین تولید و صنعت دانست که موجبات توسعه پایدار را فراهم می آورد، وی افزود: بایستی به سمت حل نیازهای فعلی جامعه و خلق نیازهای جدید برویم.
ابراهیمی در ادامه گفت: خیلی از قوانین و روش‌های آموزشی مهارتی باید بازنگری شود تا با نیازهای جامعه هماهنگ گردد، لازم است تا به‌سمت کاربردی کردن آموزش‌های فنی و حرفه ای و استفاده مطلوب از ظرفیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای از طریق ارائه سرفصل های آموزش مهارت های شغلی همسو با نیازمندی استان گام برداریم.
ابراهیمی در پایان تاکید کرد: لازم است رسته های شغلی در دستگاه های عضو شورای مهارت تعیین شود و بدانیم در هر رسته به چه میزان نیروی کار نیاز است و برای آینده بازار کار در چه حوزه‌هایی باید نیرو تربیت کنیم؟ تا برنامه ریزی آموزش های مهارتی  بر اساس تقاضا و ایجاد اشتغال  بصورت تولیدی – آموزشی امکانپذیر شود که این مهم تعامل و همکاری بیش از پیش دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای استانی را می طلبد.
گزارش می افزاید: شورای مهارت هر استان که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور اعضای شورا شامل مدیران کل: آموزش فنی و حرفه‌ای، رئیس و اعضای هیئت مدیره انجمن های صنفی آموزشگاه‌های آزاد، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، تأمین اجتماعی، کمیته امداد، ارتش،سپاه و نیروهای مسلح، دانشگاه‌ها و نهادهای علمی، پارک علم و فناوری، اتاق بازرگانی، اصناف، جهاد سازندگی، جهاد کشاورزی، صداوسیما، مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه و…. چهار بار در سال  با محوریت اجرای سند مهارتی، برنامه‌ریزی‌ و تبیین  آموزش‌های مهارتی مورد نیاز بازار کار هر استان، تشکیل می شود.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 93608
صوفیا سهرابی
خبرنگار

صوفیا سهرابی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب