شعار سال
سه شنبه 09 مرداد 1403
  • 1402/02/10 - 10:38
  • - تعداد بازدید: 264
  • - تعداد بازدیدکننده: 260
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان نطنز خبر داد:

بازدید از آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد نصیری، کارآفرین در زمینه پرورش کرم ابریشم

بازدید از آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد نصیری، کارآفرین در زمینه پرورش کرم ابریشم

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، علی ترابیان رییس مرکز نطنز در تشریح این خبر گفت: به مناسب هفته جهانی کار و کارگر، بازدیدی از فعالیت های آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد نصیری نطنز صورت پذیرفت.

ترابیان افزود: آموزشگاه فوق هم اکنون در زمینه پرورش کرم ابریشم فعالیت آموزشی داشته و همزمان منجر به اشتغال تعدای از بانوان همشهری، گردیده است.

این گزارش می افزاید: پرورش کرم ابریشم در زمره مشاغل خانگی میباشد و نوغانداری به‌عنوان اشتغال پرسود شناخته می‌شود. نوغانداری با ایجاد اشتغال‌زایی به‌عنوان یکی از فعالیت‌های جانبی مهارتی کشاورزی در کنار فعالیت‌های اصلی آن، نقش بسزایی در به‌کارگیری بخشی از نیروی کار به‌ویژه در روستاها دارد.  پرورش کرم ابریشم به‌منظور تولید پیله، یکی از قدیمی‌ترین مشاغلی است که به‌عنوان شغلی با سرمایه‌گذاری اندک و درآمد بالا به‌خصوص در مناطق روستایی شناخته‌شده است به‌گونه‌ای که در هر سنی و با فراگیری مهارت آن می‌توانند به‌راحتی این کار را انجام دهند. این فعالیت خانگی، اقتصاد   را در برخی فصول سال به‌ویژه بهار رونق بخشیده است و می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال برای زنان و افزایش درآمد خانوار روستایی موجب کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها شود.

آموزشگاه نصیری هم اکنون  با پرورش 15 جعبه تخم نوغان ،  در مدت 40 تا 50 روز علاوه بر کسب درآمد قابل توجه ، باعث اشتغال چند نفر گردیده است.

 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 99224
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب