شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1401/11/16 - 10:21
  • - تعداد بازدید: 598
  • - تعداد بازدیدکننده: 580
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رویدادهای توسعه فرهنگی در مسیر مهارت آموزی برگزار می‌شوند

معاون وزیر تعاون و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: رویدادهای توسعه فرهنگی زین پس در مسیر مهارت آموزی برگزار می‌شوند.

معاون وزیر تعاون و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: رویدادهای توسعه فرهنگی  زین پس در مسیر مهارت آموزی برگزار می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل از خبرگزاری فارس ، «غلامحسین حسینی نیا»، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، در اختتامیه «نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران ایران» که در محل مرکز ملی تربیت مربی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امیرالمومنین علی(ع) و دهه مبارک فجر، با بیان اینکه مسابقات آزاد مهارت از این پس هر سال در کشور برگزار می شود، گفت: اولین دور این مسابقات مخصوص کارگران و به شکل یک تیم که از شرکت‌های مختلف حضور داشته باشند و مهارت‌های خود را محک بزنند برگزار شد.

وی افزود: این ایده ظرف مدت دو ماه تبدیل به عمل شد.

حسینی نیا در خصوص اهمیت «موضوع مهارت» ، گفت: خمیر مایع اصلی بحث‌های توسعه همه‌ کشورها  مهارت است.

وی با اشاره به آمار بین‌الملی که در رابطه با بازار آموزشی منتشر می‌شود، افزود: اندازه بازار آموزش‌های مهارتی در دنیا ۶۲۲میلیارد دلار آمریکا است.

این مقام مسئول با بیان اینکه  اگر یک درصد جمعیت جهان را که ایرانی هستند در نظر بگیریم حدود ۶/۶ میلیارد دلار باید صرف  آموزش‌های مهارتی در کشور باشد،بیان کرد: برای توسعه آموزش‌های مهارتی کشور ضروری است از ظرفیت آموزشگاه‌های آزاد برای باز آموزی آنان استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیون جمعیت فعال در کشور است، افزود: براساس محاسبات سازمان جهانی کار در هر سال دو بار مهارت آموزشی افراد نیاز به بازآموزی دارد.

حسینی نیا در خصوص آموزش مهارتی، گفت: اگر بخواهیم به هر ایرانی در جمعیت فعال ۲۰ میلیون نفر هر پنج سال یک بار آموزش مهارتی دهیم سالی ۴ میلیون نفر را باید آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه حدود ۶۴۰ مرکز دولتی داریم، افزود: تقریبا ۵۵۰ هزار نفر ظرفیت داریم.

معاون وزیر کار ادامه داد: تا ۴ میلیون نفر فاصله زیادی داریم و طبیعتا این کار بزرگ باید توسط آموزشگاه‌ها در مرحله اول مراکز جوار کارگاهی و همچنین آموزش در محیط کار واقعی انجام شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه موضوع به آموزی و همراهی در تکنولوژی‌های جدید برای شاغلینی که درحال کار هستند بسیار مهم است، گفت: هر پنج سال یک بار افرادی که ماهر هستند مهارت آن‌ها نصف می‌شود و بعد از ده سال مهارتی ندارند چرا که در حال حاضر تکنولوژی عوض شده است.

یکی از ماموریت‌های اصلی فنی و حرفه‌ای آموزش مهارت به کارگران است

حسینی نیا، با اشاره به اینکه این مسابقات را به طور جدی پیگیری می‌کنیم، تأکید کرد: این مسابقات به عنوان یکی از مسابقات دائمی و هر ساله در تقویم مسابقات سازمان فنی و حرفه‌ای کشور درج شود.

وی با اشاره به هدف از برگزاری رویداد‌ها، گفت: به دنبال توسعه فرهنگ مهارت آموزی به شکلی که به معارف عمومی در کشور تبدیل شود استفاده کنیم.

حسینی نیا در خصوص گروه‌های هدفی که در سازمان تعریف شده‌اند، گفت: برای تک تک این گروه‌‌ها که بیش از ۱۹ گروه هستند برنامه‌های مهارتی پیش بینی کرده ایم.

  • گروه خبری : اخبار تصویری(اسلایدر)
  • کد خبر : 95780
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب