شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1401/03/03 - 12:38
  • - تعداد بازدید: 609
  • - تعداد بازدیدکننده: 227
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آموزش های ضمن خدمت کارکنان، راهی به سوی توانمندسازی و توسعه مؤثر ایفای نقش ها و وظایف مدیران و کارکنان

مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، آموزش های ضمن خدمت کارکنان، را راهی به سوی توانمندسازی و توسعه مؤثر ایفای نقش ها و وظایف مدیران و کارکنان خواند.


مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، آموزش های ضمن خدمت کارکنان، را راهی به سوی توانمندسازی و توسعه مؤثر ایفای نقش ها و وظایف مدیران و کارکنان خواند.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، داود ناصري اميد، گفت: در راستای افزایش و بهبود سطح شایستگی و توانمند سازی کارمندان (اعم از کارکنان و مدیران) و به منظور ارتقاء بهره وری و کارآمدی در سازمان بر اساس مجوز شماره ۱۳۹۲۸ مورخ 22/3/1400 سازمان اداری و استخدامی کشور با موضوع تصویب کلیات برنامه آموزشی مشتمل بر ۶۳ عنوان دوره های آموزشی بهبود مدیریت، مشترک اداری، تخصصی و عمومی ویژه کارکنان غیر مربی و ۳۹۲ عنوان دوره آموزشی برای مربیان سازمان پیش بینی شده است.


وی افزود: با توجه به اطلاعات و آمار احصاء شده از سامانه مدیریت فرایند آموزش کارکنان و نیز مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای، تعداد ۳۸ عنوان دوره ویژه کارکنان غیرمربی به میزان ۲۵۵ هزار نفر - ساعت و برای مربیان سازمان بیش از ۷۱۱ هزار نفر ساعت ( بالغ بر ۲۴۹۱۱ نفر - دوره ) در سال ۱۴۰۰ دوره آموزشی ضمن خدمت برگزار شد.


مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان، تصریح کرد: در سال گذشته، به میزان ۲۸ ساعت دوره آموزش عمومی بالغ بر ۲۴۰ هزار نفر ساعت برای کلیه کارکنان سازمان و سایر دوره های آموزشی تختی و مشترک اداری برگزار شده است.


 به گفته وی اخذ بازخورد از برگزاری دوره های آموزشی، نسبت به انجام ارزیابی اثربخشی در چهار سطح با استفاده از مدل کرک پاتریک صورت پذیرفته است.


ناصری امید، خاطرنشان کرد: به استناد بند ب ماده (۲) بخشنامه ۲۰۰/۹۳/۱۸۸۱۹ مورخ 14/11/1392  نیاز سنجی آموزشی مشاغل تخصصی نیز با استفاده از مدل سیسیتم آموزش (ISD و روش ایزو ۱۰۰۱۵ نظام آموزش کارکنان دولت و دستورالعمل های مربوطه در حال طراحی می باشد که مؤلفه های نگرش سیستمی و راهبردی، جامعیت نگری، پویایی و استمرار و اصل مشارکت در آن مورد توجه قرار گرفته است.


دبیر کمیته راهبری آموزش کارکنان اظهار داشت: پیش نویس تقویم آموزشی کارکنان و مربیان سازمان در سال ۱۴۰۱ تدوین و در مرحله پایانی می باشد و در سال جاری مقرر شده است در اجرای بخشی از دوره های آموزشی، از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد درون سازمانی که دارای گواهی نامه مدرسی از مرکز آموزش مدیریت دولتی هستند، استفاده شود.


  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 91321
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب