شعار سال
چهارشنبه 14 شهریور 1403
  • 1400/05/17 - 09:13
  • - تعداد بازدید: 1800
  • - تعداد بازدیدکننده: 158
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

40 درصد از دانش آموختگان دانشگاهی آموزش مهارتی می‌بینند

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: 40 درصد از دانش آموختگان دانشگاهی در کارگاه ها و آموزشگاه های این سازمان، آموزش مهارتی می بینند.


معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: 40 درصد از دانش آموختگان دانشگاهی در کارگاه ها و آموزشگاه های این سازمان، آموزش مهارتی می بینند.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل؛ چهارمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با هدف توسعه آموزش های مهارتی برگزار شد.


علی اوسط هاشمی، معاون وزیر با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجموعه ای بزرگ با جامعه مخاطب فراگیر است، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان نهاد آموزشی غیر رسمی وظیفه توسعه مهارت آموزی در جامعه را به عهده داشته و در این خصوص تعامل سیستم آموزشی رسمی و غیر رسمی را ضروری می دانیم.


وی با بیان این که در مکاتب مدیریتی «انسان» محور اصلی توسعه است، تصریح کرد: نیاز به مهارت و تربیت نیروی انسانی ماهر در سیستم های آموزشی باید به یک نیاز در کشور تبدیل شود.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که همه سیستم های مدیریتی در کشور باید به سمت تقاضا محوری حرکت کنند، گفت: سیاست ما «جامع محورکردن» آموزش های مهارتی در کشور بوده و در این میان تربیت نیروی انسانی ماهر به عنوان اصلی ترین هدف تعیین شده است.


وی از شروع یک تحول عظیم در سیستم آموزش فنی و حرفه ای در سال های اخیر خبر داد و گفت: طی دو سال اخیر توانستیم تعداد مراکز آموزشی جوار کارگاه را از 90 مرکز به 631 مرکز برسانیم و معتقدیم هیچ دیواری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سرمایه اجتماعی نباید وجود داشته باشد.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: به دنبال یک پارچه سازی مهارت، تجربه و تحصیل هستیم.


در ادامه این نشست رئیس شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل گفت: امروز تلفیق دانش، مهارت و نیاز بازار کار نظام آموزشی کشور به شدت احساس می شود.


بهروز رحیم زاده با اشاره به این که آموزش های علمی و مهارتی باید هماهنگ با استعداد استان و نیاز بازار کار تعریف شود ،افزود:  توسعه کشور از مسیر تربیت نیروی انسانی ماهر می گذرد.


وی با تاکید بر نقش مهارت در توسعه اشتغال تصریح کرد: یکی از سیاست های کلی ابلاغی اقتصاد مقاومتی تامین شرایط و فعال سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه های انسانی، علمی و مهارتی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی است.


سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خاطرنشان کرد: مهم ترین راه رسیدن به کشور پیشرفته و توسعه یافته توجه به نیروی انسانی ماهر است.


 


  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 86570
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب