شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1398/11/16 - 16:07
  • - تعداد بازدید: 3043
  • - تعداد بازدیدکننده: 141
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
فرمانده قرارگاه مهارت آموزي کارکنان وظيفه نيروهاي مسلح کشور:

۶۰ هزار سرباز در کشوردر سال جاری گواهی نامه مهارت دریافت کرده اند

سید مهدی فرحی، فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور گفت: در سال جاری ۶۰ هزار سرباز در کشور با گذارندن دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و گواهی نامه مهارت دریافت کرده اند.

سید مهدی فرحی، فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور گفت: در سال جاری ۶۰ هزار سرباز در کشور با گذارندن دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و گواهی نامه مهارت دریافت کرده اند.


به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، سردار سید مهدی فرحی، فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور، در حاشیه برگزاری نخستین دوره رقابت‌های مهارت‌آموزی سربازهای مستقردر استان بوشهر با اعلام این خبر، افزود: در سال جاری آموزش‌ها و مهارت‌های کاربردی ۱۴ گانه ICT  برای ۱۰ هزار نفر از سربازان ارائه می شود و پیش‌بینی می کنیم این عدد در سال آینده به ۴۰ هزار نفر افزایش یابد.


فرحی تصریح کرد: در رشته‌های مرتبط با جهاد کشاورزی تاکنون ۴۰ هزار نفر آموزش دیده‌اند که تا پایان سال این آمار به ۵۰ هزار نفر می‌رسد.


وی افزود: ۲۴ هزار نفر نیز مهارت‌های مربوط به ورزش و جوانان را فراگرفته‌اند که به ۴۰ هزار نفر افزایش می‌یابد. همچنین در حوزه هلال احمر تاکنون ۵۰ هزار سرباز آموزش امداد و نجات را فرا گرفته‌اند و انتظار می‌رود این آمار افزایش یابد.


این مقام مسئول ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال در مجموع ۲۰۰ هزار نفر از سربازان وظیفه آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند.


فرحی اضافه کرد: برنامه مهارت‌آموزی در کشور و استان‌های مختلف براساس برنامه ابلاغی با کیفیت و اثربخشی مناسب به خوبی در دست اجرا است.


وی تاًکید کرد: براساس نقشه راه اعلام شده توسط رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تا سال ۱۴۰۱ همه سربازانی که ترخیص می‌شوند، باید یک مهارت با مشخصات خاص را فرا گیرند.


فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور بیان کرد: از ۲ هزار سربازی که در استان بوشهر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند با رصد ۴۰۰ نفر مشخص شد که ۵۸ درصد آنها وارد مشاغلی شده‌اند که در مدت خدمت سربازی آموزش آن را فرا گرفته بودند.


وی ادامه داد: با ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان وظیفه تلاش می‌ کنیم ضمن ایجاد جذابیت در سربازی در بحث اشتغال‌زایی و مقابله با پدیده بیکاری نیز به دولت کمک ‌شود.


فرحی اضافه کرد: خانواده‌ها باید بدانند اگر فرزندان آنها به خدمت سربازی می‌آیند فرصتی برای مهارت‌آموزی و زمینه‌ای برای اشتغال آنان فراهم می‌شود.


فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشورگفت: در حال حاضر ۵۱۲ مهارت برای سربازان تعریف شده‌است که به اقتضای نیازهای هر استان تعدادی از این مهارت‌ها ارائه می‌شود.


فرحی ادامه داد: مقرر است مهارت‌های فنی و حرفه‌ای غنی‌ و کاربردی‌تر متناسب با قابلیت هر استان مشخص ‌شود.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 83300
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب