شعار سال
چهارشنبه 14 شهریور 1403
  • 1400/06/08 - 12:48
  • - تعداد بازدید: 3447
  • - تعداد بازدیدکننده: 162
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کمیته ضابطه زدایی و تمرکز زدایی و کمیته مبارزه با فساد و تعارض منافع شکل می گیرد

با تأکید عبد الملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستورالعمل ها و رویه های کمیته ارتقای سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در نظام اداری در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بازنگری و تدوین می شود.


با تأکید عبد الملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستورالعمل ها و رویه های کمیته ارتقای سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در نظام اداری در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بازنگری و تدوین می شود.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نخستین جلسه کمیته ارتقای سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در نظام اداری  با حضور اعضا و به ریاست حسین فیروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع  سازمان یکشنبه 7 شهریور ماه با دستور کار مبارزه با فساد و رفع تعارض منافع سازمان ها، تشکیل شد.


بنا براین گزارش، در آغاز فیروزی، گزارشی از سخنان وزیر تعاون در خصوص حساسیت مبارزه با فساد و رفع تعارض منافع سازمان ها را ارائه و بر بازنگری و اجرای دقیق آن در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد.


وی تصریح کرد: بنا بر تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در هر یک از مجموعه‌های وزارتخانه کمیته ضابطه‌زدایی و تمرکززدایی و کمیته مبارزه با فساد و تعارض منافع شکل می‌گیرد تا ضوابط دست و پاگیر را حذف کنیم.


در ادامه، عزت اله اردشیری، مديرکل دفتر بازرسی،ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات  سازمان و دبیر کمیته، گزارشی از اقدامات قبلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مبارزه با فساد و تعارض منافع و شفافیت ارائه کرد و به ارائه مطالبی در خصوص گلوگاه های فساد خیز و راهکارهای رفع این گلوگاه ها پرداخت.


سپس مقرر شد پس از بازنگری مصوبات این موضوع، راهکارها مجددا به استان ها و واحدهای ستادی ابلاغ شده و دفتر توسعه فنآوري هاي نوین آموزشي و دفتر ارزیابی عملکرد به طور مشترک فرمتی واحد برای تمام قوانین و مقررات تهیه کرده تا به مردم و ذینفعان به طور شفاف ارائه  شود.


همچنین استفاده  از تکنولوژیهای نوین در مباحث سلامت اداری و صدور مجوزها در دستور کار قرار گرفت.


 حوزه برنامه و بودجه  سازمان نیز مکلف شد گزارشی از واگذاری ها و قوانین و مقرراتی که تعارض منافع ایجاد می کند را ارائه کرده و راهکارهای لازم را ارائه نماید.


در پایان اعضا موظف شدند ظرف هفته آینده این برنامه را به جد پیگیری کرده و برنامه های عملیاتی و اولویت های مبارزه با فساد و تعارض منافع و برنامه ریزی های لازم برای اجرایی نمودن راهکارها در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را به کمیته اعلام نمایند.


 


  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 86640
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب