شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1398/07/29 - 09:16
  • - تعداد بازدید: 3088
  • - تعداد بازدیدکننده: 146
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی:

کاهش معضل اشتغال با ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه میسر می شود

غلامرضا کاتب، رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی در دیدار با فاطمه منصوری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان، بر ضرورت ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه به منظور کاهش معضل اشتغال تاکید کرد.

 


غلامرضا کاتب، رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی در دیدار با فاطمه منصوری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان، بر ضرورت ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه به منظور کاهش معضل اشتغال تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان، فاطمه منصوری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان با غلامرضا کاتب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال و نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص اهمیت نقش مهارت آموزی در جامعه در راستای رفع معضل بیکاری گفتگو کردند.


رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان این که نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال غیر قابل انکار است گفت:  معرفی خدمات این سازمان از راه های مختلف نظیر ارائه گزارش در فراکسیون تولید و اشتغال و گسترش اطلاع رسانی ها و فعالیت های رسانه ای،  همچنین حضور فعال در نمایشگاه های عمومی و تخصصی ضروری است و موجبات ارتقای جایگاه و اثرگذاری این سازمان در وضع قوانین و برنامه ها را فراهم می سازد.


کاتب، با بیان اهمیت اجرای طرح های مرتبط با توانمند سازی و مهارت آموزی برای کاهش آمار بیکاری و مهاجرت در استان سمنان تصریح کرد: تنها رویکرد برای رفع چالش بیکاری توجه به کارآفرینی و مهارت‌آموزی است و با این راهبرد می توان برای توسعه کشور گام برداشت.


نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی افزود : امیدواریم در سطح استان سمنان با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برای گسترش فرهنگ مهارت آموزی تلاش بیشتری صورت گیرد.


فاطمه منصوری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان نیز در این دیدار ضمن بیان فعالیت های این دستگاه در راستای توانمند سازی منابع انسانی برای ورود به بازار کار و ایجاد اشتغال گفت: چالش امروز جامعه ما وجود بیکاران دارای مهارت است که مطابق با نیاز بازار کار، مهارت کسب نکرده و به همین دلیل از طریق شورای مهارت به دنبال هم افزایی و برنامه ریزی در زمینه آموزش های مورد نیاز بازار کار متناسب با نیاز شهرستان ها هستیم تا با مشارکت دستگاه های مرتبط، نسبت به ارائه صحیح و اصولی این آموزش ها اقدام نماییم.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان همچنین ضمن معرفی گستره ی فعالیت های مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان و تبیین جایگاه و اثربخشی این دستگاه در حوزه های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی خواستار توجه ویژه به حوزه ی مهارت آموزی در وضع قوانین شد و پیشنهاداتی را در این راستا ارائه کرد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81746
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب