شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/04/15 - 14:21
  • - تعداد بازدید: 2926
  • - تعداد بازدیدکننده: 101
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کارگاه مهارت آموزی در محیط کار واقعی در شهرستان اهواز افتتاح شد

کارگاه مهارت آموزی درمحیط کار واقعی در رشته تلفن همراه با حضور نماینده مردم شهرستان اهواز در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش فنی وحرفه استان خوزستان و روسای شهرستان اهواز افتتاح شد.

 


کارگاه مهارت آموزی درمحیط کار واقعی در رشته تلفن همراه با حضور نماینده مردم شهرستان اهواز در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش فنی وحرفه استان خوزستان و روسای شهرستان اهواز افتتاح شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان، علی ساری،  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دراین مراسم با بیان اینکه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند تأثیر بسزایی در رفع موانع اشتغال داشته باشد، گفت: تمام امکانات دولتی وظرفیت های مجلس برای توسعه اشتغال بسیج هستند تا جوانان جویای کار وارد بازارکار شوند.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: برای اشتغال و توسعه کار نیاز به کسب مهارت های تخصصی و آموزش های  فنی و حرفه ای است و جوانان باید با مهارت آموزی مسیر آینده شغلی را فراهم و زمینه ورود به بازارکار خود را میسر کنند.


ساری بیان کرد: راه اندازی کارگاه های مهارت آموزی درمحیط کار واقعی بسیار ارزنده ای است و می‌تواند تأثیر بسزایی در تحقق فرصت‌های شغلی داشته باشد و آموزش های  فنی و حرفه‌ای می‌تواند نقش محوری در توسعه اشتغال داشته باشد.


درادامه عبدالنبی سواعدی،  مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان خوزستان گفت: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار و مورد نیاز جامعه و توسعه آموزش های مهارتی برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط های کارگاهی در راستای توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین شده است.


سواعدی افزود: مهارت آموزی در محیط کار واقعی یکی از روش های آموزشی فنی و حرفه ای است که طی آن مهارت و شایستگی مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز همزمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می شود.


مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان هدف از اجرای این طرح را آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی ،کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار توانمند، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه های اقتصادی دانست.


گفتنی است کارگاه مهارت آموزی درمحیط واقعی کار در رشته تعمیرکار نرم افزار وسخت افزار تلفن شهرستان اهواز همراه با ظرفیت سالانه 45 نفر از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان مجوز فعالیت دریافت کرد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81085
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب