شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/03/12 - 11:10
  • - تعداد بازدید: 3446
  • - تعداد بازدیدکننده: 109
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کارگاه ارتقای گیاه استویا در مرکز آموزش کشاورزی امام خمینی (ره) رشت افتتاح شد

کارگاه ارتقای گیاه استویا در زمینی به مساحت هزار مترمربع در مرکز آموزش کشاورزی امام خمینی (ره) رشت به بهره‌برداری رسید.

کارگاه ارتقای گیاه استویا در زمینی به مساحت هزار مترمربع در مرکز آموزش کشاورزی امام خمینی (ره) رشت به بهره‌برداری رسید.


به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي استان گيلان، کارگاه ارتقا گیاه استویا در زمینی به مساحت هزار مترمربع با حمایت بخش خصوصی برای آموزش و تولید اقتصادی این محصول در مرکز آموزش کشاورزی امام خمینی (ره) رشت، با حضور میرشمس مومن زاده، فرماندار رشت به بهره برداری رسید.


فرماندار رشت در مراسم افتتاح کارگاه ارتقای گیاه استویا گفت: با توجه به اهمیت مهارت آموزی، رویکرد مسئولان باید به گونه ای باشد تا به مقوله آموزش و فنی و حرفه ای توجه بیشتری نشان داده شود.


مومن زاده تصریح کرد: باید محتوای آموزش به سمت و سوی مهارت آموزی و کسب تجربه، سوق داده شده و از تمام ظرفیت های موجود در همین راستا استفاده شود.


وی با بیان اینکه آموزش باید به صورت کاربردی باشد تا خوداشتغالی برای جوانان بیکار فراهم شود، افزود: ارائه مشاوره درست و آموزش تخصصی در این امر ضروریست چرا که به سمت درآمدزایی و خوداشتغالی سوق داده می شود.


بنابر این گزارش، استویا یک گیاه چند ساله علفی است که برگ آن به دلیل داشتن استویول 30 برابر از شکر شیرین تر است اما این قند پس از مصرف، قابلیت جذب نداشته و در افزایش قند خون تاثیری ندارد و به همین دلیل بیماران دیابتی و افراد دارای اضافه وزن می توانند آن را دم کرده و به صورت دمنوش استفاده کنند.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 80871
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب