شعار سال
شنبه 17 شهریور 1403
  • 1397/09/12 - 13:53
  • - تعداد بازدید: 2609
  • - تعداد بازدیدکننده: 91
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برای اولین بار در کشور؛

پروژه همکاری آموزش شغلی دوگانه (دوآل) ایران و آلمان در تبریز افتتاح شد

پروژه همکاری آموزشی شغلی دوگانه (دوآل) ایران و آلمان با مشارکت اتاق بازرگانی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و صنایع، معادن و کشاورزی تبریز افتتاح شد.

پروژه همکاری آموزشی شغلی دوگانه (دوآل) ایران و آلمان با مشارکت اتاق بازرگانی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و صنایع، معادن و کشاورزی تبریز افتتاح شد.


 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای این استان در آئین افتتاح دوره آموزشی شغلی دوگانه (دوآل) ایران و آلمان با اشاره به اهمیت آموزش در جامعه، از آن به عنوان راه حل بسیاری از مشکلات یاد کرد.


 نماینده در ادامه افزود: نظام دوآل به عنوان یک نظام مقتدر و منسجم در دنیا مطرح است و اکثر دولت ها تمایل دارند این نظام آموزشی را در کشورشان پیاده کنند.


وی با بیان اینکه در نظام آموزش دوگانه یا دوآل، بین صنعت و آموزش، فاصله ای نیست، تصریح کرد: در روش آموزش دوآل آلمان، مباحث نظری (تئوری) در نهاد های آموزشی و مباحث عملی در محل واقعی کار آموزش داده می شود.


یعقوب نماینده ادامه داد: آموزش پیرو فناوری، کار و در راستای نشر و ترویج است به خصوص آموزش های دوآل که به نوعی، اجتماعی سازی آموزش ها است.


وی با اشاره به عدم همراهی بخش عمده ای از صنعتگران و صاحبان صنایع در اجرای این نوع از آموزش، افزود: بزرگترین مشکلی که داریم این است که، نتوانسته ایم این مدل آموزشی را در کشور پیاده کنیم و همراه نبودن بخش صنعت به لحاظ عدم قبول مسئولیت اجتماعی برخی از صاحبان صنایع بوده است.


نماینده اظهار امیدواری کرد و افزود: ان شاء الله بتوانیم با همکاری و مشارکت بنگاه های اقتصادی، صاحبان صنایع و صنوف و متولیان امر، این طرح را در راستای تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز بازارکار، نهادینه کنیم.


وی گفت: اولین جلسه کارگاه آموزشی نقشه کشی طراحی صنعتی با مربیگری آقای خمسه از مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک تبریز پس از مراسم، رسما" آغاز به کار کرد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 77463
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب