شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1399/02/23 - 12:55
  • - تعداد بازدید: 2838
  • - تعداد بازدیدکننده: 118
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با هدف توسعه آموزش های مهارتی ویژه بسیجیان و گروه های جهادی؛

ویدئوکنفرانس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان بسیج سازندگی برگزار شد

با توجه به اهمیت توسعه آموزش های مهارتی ویژه بسیجیان و گروه های جهادی و در راستای پیشبرد اهداف تفاهم نامه جلسه ویدئو کنفرانس بین دو دستگاه و همکاران استانی برگزار شد.


با توجه به اهمیت توسعه آموزش های مهارتی ویژه بسیجیان و گروه های جهادی و در راستای پیشبرد اهداف تفاهم نامه جلسه ویدئو کنفرانس بین دو دستگاه و همکاران استانی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این ویدئوکنفرانس با حضور علیرضا حاتم زاده، معاون آموزش و حبیب عرفان منش، مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش و علی اله بداشتی جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور، در محل سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد.


بنا براین گزارش، حاتم زاده، با تأکید بر نقش جدی و بی بدیل بسیج سازندگی به عنوان عامل واکنش سریع در معضلات پیش روی کشور از جمله زلزله،  بلایای طبیعی و بیماری گفت: بسیج تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند.


وی افزود: توانمندی بدون مهارت و اشتغال معنا ندارد و سازمان بسیج سازندگی در حمایت از اشتغال نقش به سزایی ایفا می نماید که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می تواند از این ظرفیت استفاده کند.


حاتم زاده، نقش سازمان بسیج سازندگی را در خصوص کاهش نرخ بیکاری در ۷ استان محروم کشور بسیار موثر دانست  و افزود: با توجه به ظرفیت مطلوب در گروه های جهادی طرح کارآفرینی مهارتی اجرایی می شود.


در ادامه عرفان منش، مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در خصوص استفاده از ظرفیت مربیان بسیجی برون سازمانی و افتخاری و استادکاران مهارتی بسیجی به خصوص در مناطق کمتر برخوردار و مرزی در پیشبرد اهداف آموزش‌های مهارتی مطالبی بیان کرده و به تشریح نقش بسیج اصناف و کارخانجات در الگوی آموزش در محیط واقعی کار پرداخت.


در ادامه مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش بر استفاده از ظرفیت مربیان بسیجی برون سازمانی و افتخاری و استادکاران مهارتی بسیجی به خصوص در مناطق کمتر برخوردار و مرزی در پیشبرد اهداف آموزش‌های مهارتی تأکید و نقش بسیج اصناف و کارخانجات در الگوی آموزش در محیط واقعی کار را تشریح کرد.


وی در خصوص معرفی دانش آموزان و دانشجویان بسیجی به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای توصیه های لازم را ارائه و بحث تربیت تسهیلگر بسیجی را نیز از راهکارهای خوب پیشبرد اهداف تفاهم نامه فیمابین دانستند.


در ادامه علی اله بداشتی، جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور ضمن جمع بندی موارد مطرح شده در ویدئو کنفرانس به تشریح برنامه‌های بسیج سازندگی پرداخت و گفت: جنگ امروز ما جنگ اقتصادی و فرهنگی است.


وی افزود:  آموزش باید صریح، صحیح، آسان، نوین، ارزان، به روز، اثر بخش، جذاب، متناسب با شرایط بومی، قابل اندازه گیری و اصلاح، دانش بنیان، منتج به مهارت و نهایتاً منجر به اشتغال پایدار باشد.


بداشتی تصریح کرد: در این مسیر تعامل همه دستگاه ها با یکدیگر و استفاده از ظرفیت صندوق های اشتغالزای بسیج ضروری است و این صندوق ها باید به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مجهز شوند و بتواند از ظرفیت های مردمی در توسعه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای اثربخش، استفاده نماید.


شایان ذکر است: در حال حاضر ۲۷ هزار گروه جهادی با عضویت حدود ۶۵۰ هزار نفر در کشور فعالیت دارند و تعداد زیادی از این تشکل ها در زمینه های آموزشی با نهادهای مختلف مثل کمیته امداد امام خمینی (ره) در مناطق روستایی و عشایری فعالیت می کنند.


  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 83637
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب