شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1398/10/30 - 15:53
  • - تعداد بازدید: 3980
  • - تعداد بازدیدکننده: 125
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
علی اوسط هاشمی در نشست با همکاران آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز:

نگاه تصمیم سازان کلان کشور را به مهارت تغییر دهیم

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست با همکاران بخش دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با تاکید بر نقش همکاران در ارتقای وزن مهارت گفت: باید نگاه تصمیم سازان کلان کشور را به مهارت تغییر دهیم.


معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست با همکاران بخش دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با تاکید بر نقش همکاران در ارتقای وزن مهارت گفت: باید نگاه تصمیم سازان کلان کشور را به مهارت تغییر دهیم.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سفر به استان البرز، روز یکشنبه 29 دی ماه سال جاری، با همکاران بخش دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای البرز دیدار و گفتگو کرد.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران در معادلات امروز منطقه وزن پیدا کرده است که این حاصل بزرگی ملت ایران است. قدرت  امروز جمهوری اسلامی ایران برگرفته از ایمان و اراده جمعی است. باید پذیرای نقد و انتقاد باشیم. بزرگی ملت ایران را باید قدر دانیم. تکریم به ملت، تکریم به انقلاب است و این را باید شعار دهه فجر امسال قرار دهیم.


علی اوسط هاشمی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سازمانی توانمند با زیرساخت های قوی اما در غربت است. باید دست به حرکت نو زد تا ارزش مهارت را آشکارکنیم. در عصر بیکاری، «رونمایی از ارزش مهارت» در توانمندسازی انسانی یک ضرورت است و این مهم را باید به جد دنبال کرد و در جامعه ترویج دهیم.


وی در خصوص اهمیت ارزش گذاری به مهارت اظهار داشت: ارزش کار و مهارت از یک جنس هستند. بین ارزش مهارت گرایی و ارزش کار فاصله ایجاد شده است. نگاه به کار تضعیف شده است. اگر نگاه به ارزش کار را ارتقا بخشیم، توانمندی، موضوعیت پیدا می کند. تمام ثروت از طریق علم صرف حاصل نمی شود، مهارت همواره به علم تقدم داشته و علم حاصل از مهارت است.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: تاریخ کشور ما گواه بر وزن مهارت است. این وزن را باید بازسازی کنیم و این امر در گرو اندیشه و فکر کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای است. باید مهارت مطالبه گری و جا انداختن سازمان خودمان را به دست بیاوریم.


هاشمی گفت: شرایط سخت عصر حاضر، امتحان مدیریت است، اینکه چگونه ایفای نقش کنیم و این امر نیازمند خرد جمعی است، در این عرصه به تولید فکر و خرد توسط همکاران نیازمندیم.


معاون وزیر کار گفت: به ارتقای موقعیت اجتماعی خود می اندیشیم، باید نگاه کلان اندیشان کشور را به مهارت تغییر دهیم. با مجلس سخنی متفاوت داشته باشیم و ارتباط با دولت را تقویت کنیم. این درست نیست سهم مهارت آموزی در بودجه قطره چکانی باشد.


علی اوسط هاشمی گفت: در سفرهای استانی با جدیت مطالبه گری را در تعامل با استانداران و دیگر مسئولان تاثیرگذار بالا برده تا ارزش منزلت و جایگاه مجموعه آموزش فنی و حرفه ای کشور به خوبی تبیین شود.


وی با اشاره به نقش آفرینی مهم شرکای اجتماعی بیان داشت: با تفویض اختیار به بخش خصوصی، شرکای آزادمان در موضع اقتدار و ایفای نقش خود قرار می‌گیرند. انتظار می رود بخش خصوصی زمینه سازی جلب نگاه تصمیم سازان کلان کشور به مهارت را فراهم سازند و کانون کشوری انجمن های صنفی آموزشگاه‌های آزاد، « تریبون و صدای مهارت » باشد.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: می توانیم از حداقل اختیارات، حداکثر نقش آفرینی را داشته باشیم. باید به توان نقش آفرینی بخش خصوصی توجه کنیم. تا پایان سال ۹۹ آموزش‌ها را به بخش خصوصی واگذار می کنیم و خودمان در موضع حرفه‌ای با وظیفه حکومتی‌ مان عمل می ‌کنیم.


وی بیان داشت: در استان البرز با وجود مراکز صنعتی کوچک و بزرگ، نگاه صاحبان صنایع و کارآفرینان را به اهمیت مهارت معطوف نکرده ایم.


هاشمی اظهار داشت: هر مربی و کارشناس ما در استان یک فرصت در مسیر اهداف و بازاریابی مهارت است. باید مربیان و اساتیدمان را به روز کنیم تا از عهده تربیت مهارت آموزان بر ‌آیند. تجهیزات کارگاه ها و مهارت و دانش مربیان باید متناسب با سرعت تغییرات تکنولوژی، ارتقا یابند.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: فراکسیون مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای در حال شکل‌گیری است. بانک اطلاعات مربیان و اساتید ملی کشور( نه محدود به مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای) را باید ایجاد کنیم.


وی در ادامه تاکید کرد: اساس کار ما بر پایه تربیت مربی، ارتقای توان کارشناسی، استانداردهای آموزشی، آزمون و صدور گواهی نامه مهارت است.


وی با بیان اینکه «اصالت گواهی نامه مهارت» یک سرمایه ملی است، گفت: «صیانت از گواهی نامه‌های سازمان»، یک ضرورت است.


معاون وزیر تعاون در ادامه تاکید کرد: استراتژی سازمان را کاهش زمان انتظار دسترسی به شغل از طریق مهارت، قرار دهیم.


علی اوسط هاشمی در خاتمه گفت: سرمایه انسانی، ارزشمندترین سرمایه سازمان هستند و نگاه ما به همکاران، نگاهی بلند است.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 83233
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب