شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1398/08/22 - 11:12
  • - تعداد بازدید: 4450
  • - تعداد بازدیدکننده: 120
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با هدف ارتقای مهارت آموزی پناهندگان؛

نمایندگان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با سازمان غیرانتفاعی سکوآ کشور فدرال آلمان دیدار کردند

نمایندگان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با سازمان سکوآ کشور فدرال آلمان با هدف ارتقای مهارت آموزی در حوزه پناهندگان و مطالعه و بررسی رویکرد های کشور آلمان در این زمینه دیدار و گفتگو کردند.

 


نمایندگان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با سازمان سکوآ کشور فدرال آلمان با هدف ارتقای مهارت آموزی در حوزه پناهندگان و مطالعه و بررسی رویکرد های کشور آلمان در این زمینه دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این دیدار با حضور نمایندگان سازمان متشکل از:مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان، معاون مدیر کل دفتر نظارت بهسازی و هدایت شغلی،معاون آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان، کارشناس اجرایی حوزه آموزش پناهندگان در استان خراسان رضوی و ستاد و نمایندگانی از وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی،  وزارت کشور، وزارت امورخارجه و NGO ها با دعوت سازمان سکوآ برای بررسی مهارت آموزی در حوزه پناهندگان و بررسی رویکرد های جمهوری فدرال آلمان در در این زمینه ، از 11 تا 19 آبان ماه  سال جاری، در آلمان برگزار شد.


هیأت اعزامی کشورمان، در این سفر ضمن دیدار با رئیس سازمان غیرانتفاعی سکوآ((Sequa،  دفتر فدرال آموزش های فنی و حرفه ای(BIBB)، اتاق صنایع و مهارت های دستی فرانکفورت(راین- ماین)، مرکز آماده سازی و پیش صلاحیت های BWHW،اداره فدرال و امور مهاجرت BAMF، وزارت امور خارجه ، وزارت امور همکاری های اقتصادی و کنفدراسیون اتاق های صنایع آلمان، به تبادل نظر و بررسی  اهمیت و جایگاه مهارت آموزی در برون رفت از بحران بیکاری پرداختند.


در همین ارتباط، مقرر شد با هدف ارتقای مهارت آموزی پناهندگان، سیستم آموزشی جدیدی با توجه به نیازهای این گروه از مخاطبین و با بهره گیری از مدل آموزش دوگانه کشورآلمان با همکاری دو کشور طراحی و اجرا شود.


بنا براین گزارش، نمایندگان کشورمان، با محمود فرازنده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان نیز دیدار کردند. فرازنده، ضمن تأکید بر ارتقای سطح مهارت پناهندگان در جلوگیری از جرم و بزهکاری اجتماعی، اظهار امیدواری کرد تدابیری به منظور آماده سازی کشور افغانستان برای بازگشت داوطلبانه مهاجرین و پناهندگان  به وطن شان اندیشیده شود.


سازمان غیرانتفاعی  سکوآ کشور فدرال آلمان، یک سازمان آموزشی است که در حوزه آموزش های مهارتی فعالیت می کندو هم اکنون در 22 کشور جهان، 150 پروژه در حال اجرا دارد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81876
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب