شعار سال
شنبه 17 شهریور 1403
  • 1397/09/07 - 08:05
  • - تعداد بازدید: 2829
  • - تعداد بازدیدکننده: 85
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در راستای توسعه تعاملات بین الملل؛

نشست همکاری های مشترک سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با نمایندگان مهارتی کشور ژاپن برگزار شد

نشست همکاری های مشترک سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با نمایندگان حوزه مهارتی کشور ژاپن در راستای ایجاد زمینه همکاری مشترک در حوزه مسابقات بین المللی مهارت پنجم آذرماه برگزار شد.

نشست همکاری های مشترک سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با نمایندگان حوزه مهارتی کشور ژاپن  در راستای ایجاد زمینه همکاری مشترک در حوزه مسابقات بین المللی مهارت پنجم آذرماه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نشست مذکور با حضور رضا باجولوند، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت و نماینده رسمی ایران در سازمان جهانی مهارت، حسین بابایان، مدیر کل حوزه ریاست، غلامرضا راز سرپرست مدیریت امور مسابقات ملی و بین المللی مهارت و هیدئوکاماایشی، مدیر مسابقات مهارت ژاپن و مدیر توسعه منابع انسانی وزارت بهداشت کار و رفاه ژاپن، یوسوکه میزونو، رئیس قسمت مسابقات مهارت ژاپن و مدیر توسعه منابع انسانی وزارت بهداشت کار و رفاه ژاپن وآکیهیروکونو، دبیر دوم سفارت ژاپن در تهران در سالن جلسات دفتر ریاست برگزار شد.


هیدئوکاماایشی، مدیر مسابقات مهارت ژاپن، با اشاره به تاریخچه حضور کشور ژاپن در مسابقات جهانی مهارت گفت: تا کنون چهل و چهار دوره مسابقات جهانی مهارت برگزار شده است و3 دوره میزبانی این مسابقات را کشور ژاپن به عهده داشته است که آخرین دوره برگزاری آن سال 2007 میلادی بوده است.


مدیر مسابقات مهارت ژاپن، با بیان اینکه در ماه گذشته سازمان جهانی مهارت در یک نشست عمومی آمادگی 6 کشور را برای میزبانی از مسابقات جهانی بین المللی مهارت اعلام کرده است گفت: در آن نشست برای میزبانی از برگزاری مسابقات جهانی مهارت کشور ژاپن نیز اعلام آمادگی کرده است.


هیدئوکاماایشی گفت: یکی از دلایل پیشنهاد این کشور برای میزبانی از مسابقات جهانی مهارت  2023 ، ترغیب و ایجاد انگیزه در جوانان برای مهارت آموزی و تربیت نیروی انسانی ماهر در این کشور است.


رضا باجولوند، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان و نماینده رسمی ایران در سازمان جهانی مهارت، ضمن معرفی ظرفیت ها و امکانات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خصوص ارائه آموزش های مهارتی در بخش دولتی و خصوصی زیر نظر این سازمان گفت: یکی از برنامه های مهم سازمان توسعه تعاملات بین الملل در حوزه مهارت آموزی است و دراین راستا برای این سازمان مسابقات جهانی مهارت از جایگاه ویژه ای برخوردار است.


در ادامه باجولوند ضمن ارائه تاریخچه عضویت و حضور تیم ملی مهارت کشور ایران در مسابقات جهانی مهارت و همچنین حضور 9 دوره مسابقات جهانی مهارت از سال 1380 تا کنون و دستاوردهای آن اشاره نمود و افزود: حضور در مسابقات را با هدف تبادل تجربیات، همگام سازی استانداردهای آموزشی با سطح بین المللی و توانمندسازی نیروی انسانی مطرح نمود.


وی اظهار امیدواری کرد: با گسترش تعاملات و توافقات حاصله بین دو کشور بتوانیم از ظرفیت های صنایع و مؤسسات آموزش طرفین برای ارتقاء سطح کیفی برگزاری مسابقات استفاده کنیم.


در پایان این نشست، مذاکره کنندگان آمادگی خود را برای ادامه همکاری دوجانبه اعلام نمودند.


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 77355
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب