شعار سال
شنبه 17 شهریور 1403
  • 1397/09/24 - 16:11
  • - تعداد بازدید: 2686
  • - تعداد بازدیدکننده: 72
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در راستای توسعه تعاملات؛

نشست همکاری های مشترک سازمان آموزش فنی و حرفه ای و کمیسیون صنعت و تجارت اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان برگزار شد

نشست همکاری های مشترک سازمان آموزش فنی و حرفه ای و کمیسیون صنعت و تجارت اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان ( AHK ) در راستای توسعه تعاملات در مرکز تربیت مربی و پژوهش های برگزار شد.

 


نشست همکاری های مشترک سازمان آموزش فنی و حرفه ای و کمیسیون صنعت و تجارت اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان ( AHK ) در راستای توسعه تعاملات در مرکز تربیت مربی و پژوهش های برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این نشست،  بیست و یکم آذرماه سال جاری با حضور معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، رئیس مرکز تربیت مربی و اعضای کمیسیون صنعت تجارت (AHK) در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای برگزار شد.


باجولوند، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، گفت: امروزه با توجه به اهمیت و جایگاه آموزش های فنی و حرفه‌ای، در اقتصاد، توسعه پایدار و نظام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشورها تغییراتی ایجاد شده است و این مسئله برگرفته از تغییرات در زمینه اقتصاد و تکنولوژی است.


وی تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با رویکرد آموزش سفارش محور سعی دارد آموزش های مهارت خود را با نیازهای آموزش بازار کار منطبق سازد و تحقق این مهم نیازمند به پیوند و تعامل آموزش ها با منابع و بنگاه‌های اقتصادی است.


معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: در قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی به صلاحیت حرفه‌ای اشاره شده است. برای اجرای صلاحیت حرفه ای نیاز به مشارکت ذینفعان آموزش و تدوین سند حرفه و تعیین صلاحیت حرفه‌ای و شغلی نیروی کار است که در این زمینه سازمان آمادگی خود را برای همکاری اعلام                 می کند.


وی افزود: امروز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صنايع وصل می باشد و انتقال تکنولوژی از کانال ارتباطی ساختارمند به آموزش‌ها متصل می‌شود، بطور مثال، در مسابقات جهانی مهارت حامیان رشته ها، صنایع و شرکت های دارای برند هستند و هدف معرفی فناوری و تکنولوژی روز متناسب با نیاز بازار کار است .


باجولوند اظهار داشت: مسابقات مهارت 2019 کازان روسیه که در مرداد ماه 1398 برگزار خواهد شد فرصت خوبی است که منابع و بنگاه های اقتصادی به عنوان حامی از اردوها آماده سازی تیم مهارت کشور و حضور در عرصه بین المللی حمایت نمایند که در راستای این موضوع سازمان از مشارکت ها استقبال می نماید.


جلالی، رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای،  در ابتدا ضمن خوش آمدگویی به اعضای کمیسیون صنعت و تجارت اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان گفت: ماموریت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در همکاری با شرکای اجتماعی و مهارتی، می تواند در انجام وظیفه و مسئولیت این سازمان به  اقتصاد و مقوله اشتغال در کشور کمک کند.


جلالی، پس از توضیح در خصوص نظام های آموزش های رسمی و غیر رسمی و نقش آن در تربیت نیروی انسانی کشور افزود: این سازمان تلاش می کند بتوان با درک درست از محیط پیرامون و ظرفیت های اشتغال زا، برنامه های متنوعی را هم راستا با محیط های کسب و کار که  بخش اعظم آن برگرفته از سیاست های آموزش در کشور است تدوین کند.


وی در ادامه به پروژه های مشترک موفق مرکز تربیت مربی با سایر مؤسسات بین المللی از جمله پروژه مشترک کوئیکا ( کره ) در خصوص آموزش های تخصصی خودرو، مؤسسه EDI هند در خصوص مباحث کارآفرینی، جایکا ( ژاپن ) در موضوع تولید فیلم های آموزشی و پداگوژی و... اشاره نمود.


خانبوداغی، رییس افتخاری اتاق ایران و آلمان AHK، به همراه اعضای کمیسیون صنعت و تجارت پس از بازدید از بخشی از دپارتمان های مرکز تربیت مربی ضمن اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در تربیت نیروی ماهر مورد نیاز کار و مروری بر سوابق آموزش فنی و حرفه ای گفت، این جلسه نقطه عطفی برای ایجاد تعاملات مشترک صنعت تجارت و سازمان آموزش فنی و حرفه ای است.


خانبوداغی با اعلام به اینکه، کمیسیون صنعت تجارت آلمان در این جلسه بسیار هدفمند و با استراتژی حضور پیدا کرده است افزود: این صنعت آمادگی خود را برای همکاری های آموزشی در حوزه های گردشگری، کشاورزی، صنایع غذایی، ساختمان هوشمندسازی، تجهیزات پزشکی، حیطه کسب و کار، هیدرولیک و محیط زیست و HSC  اعلام می کند.


در پایان جلسه ضمن اعلام آمادگی طرفین برای همکاری مقررگردید؛ موضوعات مطروحه در جلسه مذکور پس از بررسی نهایی در قالب تفاهم نامه برای عملیاتی شدن پروژه ها صورت گیرد.  

















 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 77723
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب