شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1399/07/08 - 13:34
  • - تعداد بازدید: 2882
  • - تعداد بازدیدکننده: 199
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست مشترک مدیران ستادی، استانی دانشگاه فرهنگیان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد

اولین نشست مشترک مدیران ستادی و استانی دانشگاه فرهنگیان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با موضوع اجرای تفاهمنامه همکاری، در سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

 


 اولین نشست مشترک مدیران ستادی و استانی دانشگاه فرهنگیان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با موضوع اجرای تفاهمنامه همکاری، در سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این نشست با حضور حبیب عرفان منش،  مدیرکل دفتر راهبري اجراي آموزش سازمان، مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای استان های سراسر کشور و میزبانی محمدی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، همکاران ستادی و مدیران استانی دانشگاه مذکور با هدف،  بررسی فرآیندهای اجرایی تفاهم نامه همکاری، شیوه نامه اجرایی مربوطه و پاسخگویی به پرسش‌های مدیران استانی در ارتباط با موضوع جلسه، به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.


در این نشست، حبیب عرفان منش، مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش، بیان داشت: ارتقای فرهنگ مهارت آموزی توسط دانشجومعلمان که می توانند به عنوان سفیران مهارت آموزی عمل نمایند با تحقق همکاری طرفین، اجرایی خواهد شد.


وی افزود: از ظرفیت معلمان مهارت آموخته می توان به عنوان مربیان افتخاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم، روستایی و عشایری استفاده کرد که در این صورت دانشجومعلمان ضمن فراگیری دوره های خودیاری فنی در حوزه های نرم، سخت و فناوری اطلاعات، باید دوره های کوتاه مدتی چون آگاه سازی در حوزه فرهنگ سازی مهارتی را نیز بگذرانند.


عرفان منش بیان کرد: معلمان در جایگاه معلمی می‌توانند نقش مهمی در آگاه سازی دانش آموزان برای تعیین مسیر شغلی و زندگیشان داشته باشند. کما اینکه ما با طرح ایران مهارت برای دوره اول متوسطه موفق بوده ایم و در سال تحصیلی 1399-1400 شاهد آن هستیم که جمعیت دانش آموزان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.


در ادامه این نشست، علی محمدی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، گفت: با انعقاد تفاهم نامه مذکور، اهداف تربیت حرفه ای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محقق خواهد شد و ما انتظار داریم دانشجومعلمان پس از گذراندن دوران تحصیلی علاوه بر توانمندی در حوزه های تربیتی و آموزشی در حوزه تربیت حرفه ای و مهارتی نیز توانمند شوند.


 در ادامه جلسه مدیران استانی دانشگاه فرهنگیان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به طرح پرسش های خود در زمینه تفاهم نامه همکاری و شیوه نامه مربوطه پرداختند که در پایان مدیران ستادی به آن پاسخ دادند.


احصاء نیازهای مهارتی بومی هر منطقه برای دانشجو معلمان، راهکارهای ایجاد انگیزه و تشویق دانشجو معلمان برای حضور در دوره های مهارتی، تطابق دوره های مهارتی با دوره های ضمن خدمت آموزش و پرورش، برنامه ریزی آموزش ها به صورت مجازی، بهره گیری اساتید و کارکنان دانشگاه از دوره های مهارتی تدوین استانداردهای مزیت مهارتی و تربیت کارآفرینانه معلمان... ازجمله پیشنهادات جلسه مزبور بود.


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 84331
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب