شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/02/07 - 14:07
  • - تعداد بازدید: 2408
  • - تعداد بازدیدکننده: 108
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نشست صمیمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با کارکنان اداره کل استان اردبیل

سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل، با مدیرکل و کارکنان این استان دیدار و گفتگو کرد.

 


سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل، با مدیرکل و کارکنان این استان دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل، نشست صمیمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار، مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل، روسای ادارات، و جمعی از کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، نمایندگانی از شورای مربیان، نمایندگان شورای کارکنان، شرکت های دانش بنیان و اعضای هیات مدیره انجمن صنفی استان و هیات نظارت در محل سالن اجتماعات مرکز تخصصی برگزار شد.


سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ضمن اشاره به تغییرات صورت گرفته در دنیای امروز گفت: وقتی از مهارت صحبت می کنیم بعد وسیعی را در بر می گیرد و به معنای ساده تر؛ یعنی شیوه انجام بهتر امور که این موضوع، کاملا اکتسابی بوده و محصول یادگیری است، که می تواند منجر به تولید سرمایه و ثروت شود .


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به بحث ساختارها در سازمان اشاره کرد و افزود: نهادهای مهارت آموزی، به عنوان نهادهای پیشرو در جامعه مطرح هستند و ما در راستای مهارت آموزی به ایجاد تغییراتی در روش ها، رویکردها، فرآیندها و مقررات نیاز داریم تا بتوانیم فقر مهارتی را در کشور کاهش داده و سازمان نیز در این راستا ، باید تسهیل گری نماید.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمرکز گرایی در سازمان را یک آسیب جدی مطرح کرد و افزود: با توجه به نیازهای آموزشی و مهارتی خاص در هر استان، نمی شود یک قالب واحدی ارائه کرد و از استان ها تکالیف ثابتی خواست، بلکه باید با توجه به نیاز سنجی آموزشی و بازارکار هر استان، طراحی برنامه آموزشی مهارتی صورت گیرد.


پاک سرشت به لزوم تشکیل شورای مهارت آموزی در مراکز استان ها تاکید کرد و فعال بودن شورای مهارت آموزی استان را اقدامی موثر دانست.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اهمیت مهارت و مهارت آموزی در جامعه امروز افزود: مهارت آموزی در دنیای امروز ماهیتش تغییر یافته و باید به عنوان مجموعه مهارت هایی که می توانند در کنار هم ارزش تولید کنند دیده شوند .


پاک سرشت اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان ها، می توان با منطقه بندی کردن استان ها از پراکندگی برنامه های آموزشی جلوگیری کرد.


 وی ضمن تاکید استفاده از خرد جمعی در پیشبرد اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، گفت: هیچ تغییری جز با همکاری، مشارکت و همفکری دیگران مقدور نیست. ما در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور باید به سمتی حرکت کنیم که با همفکری و هم افزایی با هم در موضوعات مختلف، کشور را در حوزه مهارت آموزی و اشتغال به جلو ببریم.


محمد پورقلی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به عملکرد سال گذشته این اداره کل گفت: در استان اردبیل بیش از 3 میلیون نفر- ساعت، در  مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، صنایع، سیار و طرح نوین کارآموزی در محیط کارواقعی و همچنین 196 آموزشگاه آزاد فعال، در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی در سال 97 آموزش های فنی و حرفه‌ای به متقاضیان ارائه شده است.


وی با اشاره به عملکرد استان درخصوص برنامه های آموزشی و نحوه تعامل با متقاضیان و ذی نفعان مهارت آموزی استان درجهت اجرایی آموزش های مهارتی در مبنای حرفه های بومی، محلی و تقاضا محور منجر به اشتغال توضیحاتی را اشاره کرد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 80261
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب