شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1398/09/24 - 11:15
  • - تعداد بازدید: 3251
  • - تعداد بازدیدکننده: 123
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
علی اوسط هاشمی:

مهارت بر اشتغال مقدم است / ضرورت هم افزایی شورای عالی اشتغال و شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در اولین کارگروه مشترک تخصصی اشتغال و مهارت استان یزد با حضور استاندار بر هم افزایی شورای عالی اشتغال و شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی تأکید کرد.

 علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در اولین کارگروه مشترک تخصصی اشتغال و مهارت استان یزد با حضور استاندار بر هم افزایی شورای عالی اشتغال و شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی تأکید کرد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، اولین کارگروه مشترک تخصصی اشتغال و مهارت استان یزد با حضور علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی  و حرفه ای کشور و محمدعلی طالبی، استاندار یزد، دوازدهم آذرماه در محل استانداری یزد تشکیل شد.


هاشمی، معاون وزیر کار، در این کارگروه گفت: تاکنون پنج هزار و ۴۰۰ استاندارد آموزش فنی و حرفه ای  برای رشته های فنی پایه گذاری شده است و تا پایان سال 1399، دو هزار استاندارد دیگر به این مجموعه اضافه می شود.


وی با اشاره به معضل بیکاری به عنوان تهدیدی برای جامعه، افزود: بیکاری هویت و احساس مؤثر بودن را از انسان می گیرد در حالی که اگر این هویت به درستی شکل گیرد موجب شادمانی و خودباوری می شود.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، پیشرفت تکنولوژی را راهی موثر برای ایجاد اشتغال پایدار دانست و اظهار کرد: سرعت پیشرفت تکنولوژی و دانش به گونه ای است که در آینده ۴۷ درصد مشاغل را تهدید می کند.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تأکید بر ظرفیت های استان یزد در زمینه مهارت آموزی، تصریح کرد: استان یزد با ایجاد و تقویت روحیه خود باوری می تواند استان پیشرو در ایجاد مشاغل پایدار شود و نخستین استانی در کشور باشد که با کمک مهارت آموزی زمان انتظار برای اشتغال را کاهش می دهد.


هاشمی با تأکید بر تقدم مهارت بر اشتغال، بیان کرد: در کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای فعالیت مبتنی بر  تفکر مد نظر است‌.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تولید سالانه ۱۶ میلیون تن فولاد در کشور بیان کرد: طبق استاندارد هزینه ده درصد این میزان برای جوشکاری است. جوشکاری یک رشته صنعت ساز است به طوری که برای آن در سازمان آموزش فنی  و حرفه ای کشور ۳۶ حرفه استانداردسازی شده است.


در ادامه،  محمد علی طالبی، استاندار یزد، تلاش های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان را در ایجاد اشتغال و آموزش علاقه‌مندان در رشته‌های مهارتی مثبت ارزیابی کرد و بر ضرورت استمرار ارائه دوره های مورد نیاز آموزش فنی و حرفه ای در استان تأکید کرد.


وی گفت: رونق تولید و اشتغال موضوع مهمی است که مورد تأکید نظام  و دولت است و باید با جدیت برای تحقق برنامه‌ها  و آموزش‌های فنی و حرفه ای بیش از گذشته اقدام مناسب به عمل آید.


طالبی افزود: برای این مهم، جذب جوانان و همکاری تمام بخش‌ها نیاز است و باید همه در کنار هم مهارت‌آموزی و کارآفرینی را در اولویت قرار دهند.


بنا براین گزارش، مهمترین پیشنهادات و مصوبات اولین کارگروه مشترک تخصصی اشتغال و مهارت استان یزد به شرح زیر اعلام شد:


1-     کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط با سامانه رصد اشتغال، ضمن تسریع در عملیاتی کردن میزان اشتغال تعهد شده در سال جاری، عملکرد خود را در سامانه مذکور ثبت نمایند.


2-     اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد با مساعدت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، پیگیری اقدامات لازم برای عملیاتی کردن راه­اندازی دپارتمان ساختمان، برگزاری مسابقات مهارت جهان اسلام و المپیاد آجرچینی، کاشی و سرامیک در استان یزد به عنوان اقدام ملی در حوزه مهارت را مبذول نماید. در این راستا کلیه دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان مساعدت و همکاری لازم را معمول دارند.


3-     در راستای اجرای برنامه بازرسی دوره ای از تأسیسات ساختمانی در سطح استان و برگزاری دوره های مهارت آموزی لازم جهت صدور کارت مهارت فنی، سازمان نظام مهندسی ساختمان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، اقدام لازم به عمل آورد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 83031
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب