شعار سال
شنبه 17 شهریور 1403
  • 1397/12/11 - 11:12
  • - تعداد بازدید: 2401
  • - تعداد بازدیدکننده: 83
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
فرماندار دشتی گفت:

مهارت آموزی کلید ایجاد اشتغال پایدار در جوامع پیشرفته است

فرماندار دشتی در همایش کارآفرینی و اشتغال که همزمان با دهه مبارک فجر در مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان برگزار شد، گفت: مهارت آموزی کلید ایجاد اشتغال پایدار در جوامع پیشرفته است.

فرماندار دشتی در همایش کارآفرینی و اشتغال که همزمان با دهه مبارک فجر در مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان برگزار شد، گفت: مهارت آموزی کلید ایجاد اشتغال پایدار در جوامع پیشرفته است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، عبداله نادری، فرماندار دشتی با بیان اینکه مهارت آموزی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی در توسعه پایدار دارد و امروز بخش عظیمی از فارغ التحصیلان به دلیل عدم مهارت بیکار هستند،گفت: راه حل اساسی برای ایجاد باور در مدیران دولتی و خصوصی در اهمیت آموزش‌های مهارتی، استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای است.


وی افزود: با نگاهی به نظام طبقه بندی مشاغل در کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد که در فهرست دانش و مهارت موردنیاز برای احراز بسیاری از شغل‌های تخصصی، بیش از مدرک تحصیلی، مهارت عمومی و تخصصی موردنیاز است.


نادری با بیان اینکه در کمک به رفع مشکل بیکاری و توسعه اشتغال شهرستان از هیچ کوششی دریغ نمی کند، گفت: از آنجا که یکی از دغدغه های جویندگان کار بحث اشتغال است یادگیری مهارت های فنی می تواند باعث ایجاد فرصتهای مناسب برای رفع مشکلاتی همچون اشتغال ،کمبودنیروی انسانی ماهر وغیره شود.


فرماندار دشتی با اشاره به اینکه به دنبال احیای اشتغال و کارآفرینی از طریق توسعه آموزش فنی‌وحرفه‌ای هستیم،اظهار کرد: نقش و جایگاه اساسی مراکز فنی‌وحرفه‌ای به عنوان متولی اصلی آموزش فنی‌وحرفه‌ای در کشور ویژه است.


رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دشتی نیز در این همایش اظهار کرد: مراکز فنی و حرفه ای در جهت دهی کارآفرینان و افراد دارای استعداد کارآفرینی به سوی کارهای مولد و زودبازده و فعالیتهای اقتصادی مورد نیاز جامعه نقش موثری دارند و آموزش ها و انتقال فن و حرفه و مهارت به فراگیران توسط  این مراکز می تواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده کرده، یا کارآیی و توانایی وی را در انجام آن افزایش دهد.


محمد جواد کاشفی به روز رسانی رشته های آموزشی فنی و حرفه ای را در ایجاد اشتغال و جذب بازار کار، کارآموزان موثر دانست و اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به اشباع شدن تعداد معدودی از رشته های آموزشی فنی و حرفه ای شهرستان، به روز رسانی این رشته ها در اولویت برنامه فنی و  حرفه ای شهرستان قرار دارد.


وی افزود: از آنجایی که موضوع بیکاری یکی از مهمترین مسائل و مشکلات کشور است و با توجه به اینکه یکی از دلایل بیکاری در کشور فقدان مهارت های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار بوده، انتظار می رود سازمان آموزش فنی و حرفه ای با ارائه آموزش های مهارتی بتواند نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری وایجاد کارآفرینی ایفا کند چرا که آموزش های فنی و حرفه ای نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر


مورد نیاز بازارکار داشته باشد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 79540
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب