شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1399/09/25 - 14:50
  • - تعداد بازدید: 4114
  • - تعداد بازدیدکننده: 151
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور:

مهارت آموزی برای دستیابی به مشاغل رسمی در استان های مرزی آغاز می شود

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با استانداری استان کردستان از آغاز مهارت آموزی به ساکنان مناطق مرزی برای دستیابی به مشاغل رسمی خبر داد.

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با  استانداری استان کردستان از مهارت آموزی به ساکنان مناطق مرزی برای دستیابی به مشاغل رسمی خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با هدف اجرایی کردن مصوبات شورای مهارت استان کردستان مورخ 5 شهریور سال جاری و به منظور توسعه آموزش مهارتی و برخورداری اقشار مختلف از مزایای این آموزش ها، امروز 25 آذر ماه 1399 ، تفاهم نامه همکاری به امضای علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور و بهمن مرادنیا، استاندار کردستان رسید.


در این مراسم، هاشمی، معاون وزیر تعاون با تأکید بر ارزش زایی برای آدمی از طریق مهارت و تکریم انسان توانمند گفت: جامعه امروز ما نیازمند بازنگری جدی در نظام آموزشی کشور با تأکید بر تربیت نیروی با مهارت و نه با مدرک صرف است.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ادامه داد: تفاهم نامه مذکور نیز در چارچوب ترویج فرهنگ مهارت آموزی و جلب توجه شهروندان و جامعه انسانی به ارزش برگرفته از استعداد آدمی تدوین شده است تا هر فردی بتواند با مهارت توان خود را برای کسب موقعیت به کار گیرد.


هاشمی گفت: در جوامع صنعتی و رشد یافته امروزی، معیار سنجش آدمی تنها مدرک نیست بلکه مهارت است.


وی از مهارت به عنوان یک زبان بین المللی در هر نقطه از جهان و بازار یاد کرد و تصریح کرد: در هر نقطه از جهان با مهارت دامنه انتخاب آدمی برای دستیابی به شغل وسعت و قیمت پیدا می کند.


معاون وزیر کار در ادامه از استان کردستان به عنوان 7 هفت استان اولویت این سازمان با نرخ بیکاری بالا، مهارت پایین و مهاجرفرست نام برد و بیان کرد: استان کردستان رشد اجتماعی، نظم پذیری و مردمانی سخت کوش دارد که فعلیت و سرمایه اصلی برای مهارت آموزی در استان محسوب می شود.


هاشمی تصریح کرد: با توجه به همین عوامل، بیشترین تعداد مجوز تأسیس دپارتمان از جمله دپارتمان های ملی آموزش مهارت گلخانه، بوم گردی ملی و ...طی سفرهای استانی به کردستان اختصاص داده شده است تا این استان محور و پایلوت گرایش جوانان به دستیابی شغل با مهارت قرار گیرد.


وی ابراز امیدواری کرد که در این زمینه آثاری زیبنده معطوف به مهارت آدمی خلق شود که پایدار و برگشت ناپذیر باشد.


استاندار کردستان:


با نگاه مهارت محور، شاهد تحولات اساسی در استان کردستان خواهیم بود


در ادمه این مراسم، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان، گفت: در استان کردستان ظرفیت های بسیاری در زمینه های مختلفی مورد غفلت واقع شده است که می توان با نگاهی نو، تحول اساسی در استان ایجاد کرد.


مرادنیا بیان کرد: نگاه جوانان استان در دستیابی به شغل معطوف  مشاغل دولتی است و چنانچه با هم افزایی دو دستگاه و سایر دستگاه های اجرایی استان مفاد  تفاهم نامه اجرایی شود می تواند تا حدود زیادی از درصد بیکاری جوانان در استان را کاهش داده و در نتیجه بزه و جرم نیز کاهش یابد.


وی ادامه داد: استانداری کردستان در گام نخست و با هدف اشتغال زایی و درآمدزایی در شهر مرزی بانه 20 واحد صنفی را به سرمایه گذاران واگذار کرده است.


مرادنیا در خاتمه تأکید کرد: استانداری و سایر دستگاه های اجرایی کردستان تمام توان اجرایی خود و شرکای اجتماعی را برای مهارت افزایی و اجرای تفاهم نامه  مذکور در استان به کار می گیرد.


 در ادامه، جمیل احمدی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان، به ارائه گزارشی از 22 مصوبه استانی در سفر رئیس سازمان به کردستان و ثبت فعالیت های صورت گرفته در سامانه سازمان پرداخت.


احمدی همچنین از اعتبار تخصیص یافته و واگذاری بخشی از امکانات بخش دولتی به شرکای خصوصی برای تأمین اعتبار خبر داد.


وی در همچنین از انجام مکاتبات اداری و مراحل قانونی واگذاری مرکز خواهران سقز و فروش آن برای تبدیل به دو مرکز مجزای خواهران و برادران با رشته های مهارتی متنوع در سقز خبر داد.



  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 85518
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب