شعار سال
یکشنبه 18 شهریور 1403
  • 1397/08/20 - 09:45
  • - تعداد بازدید: 2504
  • - تعداد بازدیدکننده: 84
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
فرماندار صومعه سرا تأکید کرد:

مهارت آموزی افراد دریافت کننده تسهیلات اشتغالزایی ضروری است

فرماندار صومعه سرا در سومین جلسه شورای مهارت این شهرستان بر ضرورت مهارت آموزی افراد دریافت کننده تسهیلات اشتغالزایی تأکید کرد.


فرماندار صومعه سرا در سومین جلسه شورای مهارت این شهرستان بر ضرورت مهارت آموزی افراد دریافت کننده تسهیلات اشتغالزایی تأکید کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان، سومین جلسه شورای مهارت شهرستان صومعه سرا با حضور علی فتح اللهی، فرماندار شهرستان صومعه سرا، محمد حسینی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان و هیئت همراه، بخشداران و رؤسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.


علی فتح اللهی گفت: در این شهرستان برای اخذ تسهیلات اشتغالزایی، متقاضیان باید مهارت لازم را داشته باشند.


فرماندار صومعه سرا با اشاره به اینکه هر جامعه ای برای پیشرفت و بالندگی به آموزش نیاز دارد، گفت: درک رابطه مستقیم مهارت آموزی با توسعه منابع انسانی، مهم ترین عامل در برنامه ریزی اشتغال کشورها محسوب می شود.


وی بیکاری را مهم ترین چالش امروز کشور دانست و تصریح کرد: دانش نظری به تنهایی نمی تواند مشکل بیکاری را حل کند و باید شغل هایی با تخصص واقعی ایجاد شود.


در ادامه فرماندار صومعه سرا گفت: همه دستگاه ها بایستی با آموزش فنی و حرفه ای همراه باشند تا فراگیران مهارت دغدغه اشتغال نداشته باشند.


وی با تأکید بر فراگیری آموزش های مهارتی گفت: مهارت آموزی برای افرادی که می خواهند از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کنند باید ضروری شود.


محمد حسینی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با تأکید بر اینکه بدون توجه به گروه های هدف، مهارت آموزی منجر به اشتغال پایدار نمی شود، گفت: قبل از ارایه آموزش های مهارتی، باید نیاز سنجی واقعی مبتنی بر بازار کار انجام شود.


وی افزود: از دستگاه های اجرایی انتظار داریم با شناسایی فرصت های شغلی و هدایت جوانان جویای کار به سمت مهارت آموزی بستر مناسبی را برای ایجاد مشاغل پایدار و بهره وری بیشتر برای صاحبان کسب و کار را فراهم نمایند.


حسنی گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان صومعه سرا آمادگی ارایه مشاوره رایگان و هدایت افراد جویای کار به سوی شغل های مورد نیاز بازار کار را دارد.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با اشاره به نقش آموزش روستاییان در جلوگیری از مهاجرت به شهرها گفت: از فرمانداری انتظار داریم با همکاری بخشداران و دهیاران آموزش مهارتی روستاییان را محقق کنند.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 77073
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب