شعار سال
چهارشنبه 14 شهریور 1403
  • 1401/01/16 - 08:38
  • - تعداد بازدید: 1252
  • - تعداد بازدیدکننده: 213
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان خبر داد: شیوه نامه تعیین صلاحیت آزمونگران تدوین و ابلاغ شد

علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: با هدف ایجاد وحدت رویه در انتخاب آزمونگران و بهبود و ارتقای کیفیت سنجش مهارت شیوه نامه تعیین صلاحیت آزمونگران تدوین و ابلاغ شد.


علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: با هدف ایجاد وحدت رویه در انتخاب آزمونگران و بهبود و ارتقای کیفیت سنجش مهارت شیوه نامه تعیین صلاحیت آزمونگران تدوین و ابلاغ شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، شهریور گفت: به منظور سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت بر فرایند تعیین صلاحیت آزمونگران از ابتدای سال 1401،  یک کمیته ملی و همچنین  برای بررسی و  تعیین صلاحیت آزمونگران یک کمیته اجرایی در ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها تشکیل و فعال می شود.


وی ادامه داد: مربیان مراکز آموزش دولتی و غیر دولتی.، خبرگان حرفه ای بازار کار، استادکاران مهارتی، پیشکسوتان، کارشناسان، کارکنان و متخصصین صنایع، صنوف، اتحادیه ها و تعاونی ها ، اساتید دانشگاه و مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی می توانند به عنوان آزمونگر با سازمان آموزش فنی و حرفه ای همکاری کنند.


شهریور افزود: متقاضیان آزمونگری علاوه بر اینکه باید دارای سابقه حرفه ای اشتغال ،کار عملی و یا آموزش مرتبط با «استاندارد آموزش شغل و یا حرفه مربوط» باشند، موظف به حضور و قبولی در آزمون کتبی و عملی «استاندارد شایستگی آزمونگر» و اخذ گواهینامه مهارت آزمونگری نیز  هستند.


معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه آزمونگران استانداردهای شغل و یا حرفه در 4 سطح  ایسکو (طبقه بندی استاندارد بین المللی مشاغل) رتبه بندی می شوند، گفت: آزمونگران، صلاحیت اخذ آزمون در استانداردهای مهارتی حرفه، شغل و شایستگی هایی که صلاحیت آزمونگر در آن تایید شده است را خواهند داشت.


شهریور تصریح کرد: بانک آزمونگران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور راه اندازی شده است و با هدف بهبود اثربخشی و افزایش کارایی آزمونگران، سالانه نسبت به ارزیابی دوره‌ای آنان اقدام می شود.


شهریور با اعلام اینکه در نخستین فراخوان بیش از 6 هزار نفر داوطلب همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان آزمونگر شده اند، گفت: سازمان در حال بررسی و تعیین صلاحیت دواطلبان است.


 وی افزود: متقاضیان آزمونگری می توانند با مراجعه به سامانه http://advari.irantvto.ir به صورت آنلاین ثبت نام کنند.


  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 90943
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب