شعار سال
سه شنبه 13 شهریور 1403
  • 1401/06/16 - 13:03
  • - تعداد بازدید: 606
  • - تعداد بازدیدکننده: 531
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: مهارت آموزی، هنر تبدیل علم ‌نافع به عمل صالح است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور «غلامحسین حسینی‌نیا» در آیین افتتاح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای دانش بنیان سایه سمن اظهار کرد: مهارت آموزی، هنر علم نافع به عمل صالح می باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور «غلامحسین حسینی‌نیا» در آیین افتتاح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای دانش بنیان سایه سمن اظهار کرد: مهارت آموزی، هنر علم نافع به عمل صالح می باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به نقل از روابط عمومی استان آذربایجان شرقی؛ «غلامحسین حسینی‌نیا» ضمن قدردانی از فعالان عرصه مهارت آموزی در راستای توسعه و آبادانی کشور، اعلام کرد: کشورهایی ابر قدرت هستند که مردم آن، راستگو و درست‌کردار باشند، بدهی خارجی نداشته باشند و در آن، مهارت نیروی انسانی و مهارت های دانش بنیان، بتواند مشاغل آینده و آینده مشاغل را تضمین کند.
وی مهارت آموزی را همانند عبادتی برشمرد که به بقیه کارها برکت می‌بخشد و افزود: این پروژه ای که امروز افتتاح شد، حلقه خدمت در زمینه اشتغال را کامل‌تر کرد‌ و ما این کار ارزشمند را به فال نیک می گیریم.
حسینی نیا تأکید کرد: اشتغال در زمینه دانش‌بنیان، امری واجب و ضروری است و با ظرفیت و زنجیره‌هایی که چنین واحدهایی می‌توانند داشته باشند، منجر به اشتغال بیشتر می شود و با ایجاد آموزشگاه  های دانش بنیان می توانیم مهارت آموزی را به نسل‌های بعد انتقال می دهیم.
وی به فعالیت آموزشگاه های نوع الف اشاره کرد و گفت: در کشور ۱۳ مجوز آموزشگاه نوع الف صادر کرده‌ایم. نوع الف به تنهایی یک سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مینیاتوری است؛ یعنی باتوجه به دانش بنیان بودن، اجازه دارد خودش استاندارد آموزشی بنویسد و محتوای آموزشی استاندارد، تولید کند.  
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از وجود ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۸هزار مجوز در سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور خبر داد و عنوان کرد: نهضت مهارت آموزی را در کشور در گام دوم انقلاب آغاز کردیم. این موضوع بسیار مهمی است، زیرا پایه های توسعه نیرو و سرمایه‌های انسانی از راه مهارت آموزی محقق می‌شود.
وی در ادامه افزود: باید بتوانیم همراه با تحولات شگرف توسعه تکنولوژی ها، حلقه مهارتی را در بحث دانش بنیان با ارزش افزوده بالا، ایجاد کنیم. امروزه دنیا، مولفه توسعه را بر اساس سه واژه استارت آپ، اسکیل آپ‌ و اسکایل آپ پیش می برد. برای پیشرفت باید هر سه، با یک قدرت پیش بروند.
رئیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای دانش بنیان سایه سمن در افتتاح این مجموعه، اظهار کرد: گروه سن ایچ از ۱۰ شرکت بزرگ تشکیل شده است و شرکت سایه سمن نیز یکی از این شرکت‌هاست که دانشگاه علمی و کاربردی این شرکت با ۹۰۰ دانشجو، یکی از فعال‌ترین دانشگاه‌ها در کشور است.
وی ادامه داد: با ایجاد این آموزشگاه می‌خواهیم، مهارت آموزی در کشور را به عرصه ظهور برسانیم و باید در سیستم مهارت‌آموزی تجدید نظر شود تا مهارت به نسل‌های بعدی انتقال پیدا کند.
زه فروش با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی در کشور ما شکست خورد، علت آن را این گونه عنوان کرد: مراکز دولتی به افتتاح این دانشگاه‌ها دست زدند و بخش خصوصی از این کار متضرر شد. ما برای برون رفت از این موضوع، به فکر ایجاد آموزشگاه آکادمیک فروش افتادیم، چون اساس شرکت سایه سمن، فروش است و از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان تشکر می کنم که ما را در این راه، کمک کرد تا بتوانیم در بخش مهارت آموزی دانش بنیان فعالیت کنیم.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 93147
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب