شعار سال
چهارشنبه 14 شهریور 1403
  • 1401/05/08 - 09:41
  • - تعداد بازدید: 1650
  • - تعداد بازدیدکننده: 167
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تنها راه موفقیت دریافت مدرک دانشگاهی نیست و انسان می‌تواند با مهارتی درست موفقیت بیشتری داشته باشد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تنها راه موفقیت دریافت مدرک دانشگاهی نیست و انسان می‌تواند با مهارتی درست موفقیت بیشتری داشته باشد.

 


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تنها راه موفقیت دریافت مدرک دانشگاهی نیست و انسان می‌تواند با مهارتی درست موفقیت بیشتری داشته باشد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، در برنامه صبح پارسی از اقدامات سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صحبت کرد و به توضیح اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پرداخت.


وی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان مهم‌ترین متولی مهارت آموزش کشور در واقع یکی از سازمان‌های تخصصی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای جوانان است چرا که ما تلاش داریم جوانان را برای آینده آماده کنیم و مهارت‌های روز را به آن‌ها بیاموزیم.


حسینی نیا اظهار داشت: خوشبختانه ما شبکه وسیعی از امکانات آموزشی را در بخش دولتی و خصوصی داریم؛ ما حدود ۶۴۰ مرکز آموزش دولتی داریم که ۵۴۰۰ کارگاه در آن‌ها حضور دارد و سالانه حدود ۵۵۰ الی ۶۰۰ هزار نفر را برای آموزش می‌پذیرند. در کنار آن آموزشگاه‌های آزاد وجود دارند که تعداد آن‌ها به ۱۲ هزار عدد می‌رسد که در رشته‌های مختلف فعالیت دارند. ما ۱۹ گروه مخاطب داریم که تمامی جمعیت فعال کشور را در بر می‌گیرد؛ این گروه‌ها از بیکاران، دانشجویان، به‌آموزان، سربازان و بسیاری گروه‌های دیگر را پوشش می‌دهد. بانوان خانه‌دار با مشاغل خانگی نیز در این گروه‌ها قرار دارند و می‌توانند با استفاده از کلاس‌های آموزشگاهی در کار خود پیشرفت کنند.


وی افزود: سازمان فنی حرفه‌ای طرف حساب سازمان‌های بین‌المللی است و از استاندارد‌های جهانی مانند ایسکو ۲۰۰۸ برخوردار می‌شود؛ در نتیجه افرادی که از سازمان فنی و حرفه‌ای مدرک دریافت می‌کنند می‌توانند آن را برای کشورهای دیگر ترجمه کنند و به آن کشورها ارائه دهند.


او ادامه داد: دوره‌های ما از ۵۰ ساعت تا ۱۸ ماه به طول می‌انجامد اما میانگین دوره‌ها ۲ ماهه هستند. در کنار آن‌ها دوره‌های مجازی نیز وجود دارند که افراد می‌توانند با گذراندن آن‌ها نیز مدرک فنی حرفه‌ای دریافت کنند.


معاون وزیر تصریح کرد: حداقل سنی که برای شرکت در کلاس‌های فنی حرفه‌ای در نظر گرفته شده ۱۵ سال است اما حداکثر سنی برای افراد در نظر گرفته نشده است. در کنار این مسئله ما تلاش کرده‌ایم تا کلاس‌هایی را برای کودکان نیز برپا کنیم تا افق دید آن‌ها برای مشاغل آینده گسترش پیدا کند.


رئیس سازمان آموزش حرفه‌ای کشور اظهار داشت: ما در نظر داریم که به هر ایرانی یک مهارت مفید بیاموزیم تا فرد بتواند با استفاده از آن وارد شغل‌های مختلف شود. خوشبختانه افراد اکنون می‌دانند که تنها راه موفقیت دریافت مدرک دانشگاهی نیست و انسان می‌تواند با مهارتی درست موفقیت بیشتری داشته باشد.


او افزود: مسئولان فعال در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تلاش کرده‌اند زنجیره بعد و قبل از آموزش‌ها را بررسی کنند که یکی از آن‌ها پشتیبانی مالی است. با بررسی‌های صورت گرفته هنرجویان می‌توانند از امسال نفری ۱۰۰ میلیون تومان کمک هزینه دریافت کنند. همچنین صندوق امید پشتیبانی‌های مالی خوبی را برای کارآفرینان در نظر دارد.


حسینی نیا ادامه داد: در حال حاضر قانونی با عنوان نظام جامع آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی تصویب شده که در قالب آن چارچوب صلاحیت ملی در نظر گرفته شده که افراد باید برای فعالیت‌های حرفه‌ای خود صلاحیت لازم را دریافت کنند.


برنامه صبحگاهی "صبح پارسی"که از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۹ صبح به تهیه کنندگی علیرضا نظارتاز شبکه جام جم پخش می شود، امروز با موضوع سازمان فنی حرفه‌ای کشور بر روی آنتن رفت. در این برنامه پس از پخش آیتم‌ها و نماهنگ صبح پارسی؛ ‌کیمیا گیلانی و محمد امین نبی‌اللهی با دکتر غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش , حرفه‌ای کشوربه گفت و گو نشستند. 


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 92804
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب