شعار سال
چهارشنبه 14 شهریور 1403
  • 1401/03/11 - 09:52
  • - تعداد بازدید: 1303
  • - تعداد بازدیدکننده: 159
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور؛ ایجاد امیدواری با مهارت آموزی در جوانان و ‌نسل آینده نیاز اصلی جامعه امروز است

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در همایش مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و در بازدید از کارگاه های آموزشی مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای ایجاد امیدواری با مهارت آموزی در جوانان و ‌نسل آینده را نیاز اصلی جامعه امروز عنوان کرد.

 


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «علیرضا علی احمدی»، با تأکید بر ارائه آموزش های مهارتی خاص مرسوم در دنیا و مورد پسند جوانان توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بیان داشت: ما در کشورمان نیازمند ایجاد جریان و‌ موج ملی گسترش مهارت در راستای خلق امیدواری امید در جامعه هستیم.


وی با بیان اینکه آماده سازی جوانان ماهر برای ورود به بازار کار باید با همکاری و هم افزایی سایر ارگان ها و دستگاه ها به ویژه سازمان صدا و سیما در فرهنگ سازی توسعه مهارت آموزی در کشور انجام شود، افزود: محدودیت‌های موجود در آموزش و پرورش کشور با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و از طریق تفاهم نامه، می تواند مرتفع شود و ضروری است مانند آموزشی های مهارتی که برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، ارائه می شود، برای دانش آموزان در آموزش و پرورش هم پیش بینی شود. 


معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به آماده بودن بستر گسترش مهارت آموزی در جامعه، تصریح کرد: بستر برای بهره گیری از خروجی مهارت آموزی در خدمت فراهم است و بازار بسیار بزرگ با ظرفیت های خوبی در پیش روی شماست که می توانید از آن برای ترویج مهارت استفاده کنید‌.


وی با تأکید بر بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و امکانات سازمان آموزش فنی و حرفه ای و پویایی بیش از پیش با تشکیل کارگروه های مهارتی و مطالبه گری در این زمینه، اظهار داشت: از ظرفیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در تولید برنامه، تهیه فیلم چند رسانه ای و سمیلانورها برای ترویج مهارت آموزی استفاده کنید.


علی احمدی، گسترش ظرفیت مهارتی آموزش فنی و حرفه ای کشور باید در بستر جامعه را ضروری دانست و گفت: اکنون در برنامه هفتم توسعه کشور قرار داریم، از ظرفیت همکارانی که در برنامه ریزی مهارت می توانند به شما کمک کنند، بهره ببرید.


* اعتبارات مورد نیاز برای دستگاههای ذیربط و ذینفعان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حد توان در نظر گرفته می شود


معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به روند تغییرات قیمت ها، درخواست اعتبار تجهیزات را مطالبه درستی دانست که باید پیگیری و تأمین شود.


وی پیگیری تا حصول نتیجه در آمد اختصاصی را وظیفه سازمان برنامه و بودجه به عنوان مدافع حقوق دستگاه ها، برشمرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از مطالبات را در برنامه هفتم مطرح می کنیم و دریافتی کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور باید پیگیری و  به متوسط دریافتی کارکنان دولت برسد.


علی احمدی، در پایان سخنان خود قول مساعد پیگیری پاداش بازنشستگی و تأمین اعتبار و پرداخت آن تا پایان شهریور، تشکیل اتاق پایاپای درخصوص موضوع توسعه متوازن، موضوع تبصره ۱۴هدفمندی در حوزه کاری هدفمندی یارانه ها و تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای دستگاه های ذیربط و ذینفعان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حد توان  را داد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 91370
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب