شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/05/15 - 13:04
  • - تعداد بازدید: 3055
  • - تعداد بازدیدکننده: 118
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در هفته ملی مهارت صورت پذیرفت:

مرکز مد‌‌‌‌یریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی د‌‌‌‌ر پرد‌‌‌‌یس د‌‌‌‌انشگاه شیراز افتتاح شد

در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه شیراز و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، در پردیس بین الملل دانشگاه شیراز افتتاح شد.

 


در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه شیراز و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی، در پردیس بین الملل دانشگاه شیراز افتتاح شد.


به گزارش روابط عمومی آموزش فنی و حرفه ای استان فارس،نادگران، رئیس دانشگاه شیراز در این مراسم گفت: ماموریت اصلی دانشگاه‌ها آموزش و پژوهش است، اما با توجه به فضای کنونی جامعه مسئولیت جدیدی با عنوان رسالت اجتماعی به وظایف دانشگاه‌ها اضافه شده است.


بنا بر این گزارش، د‌‌‌‌ر این مراسم، رئیس د‌‌‌‌انشگاه شیراز به بیان د‌‌‌‌غد‌‌‌‌غه هایی د‌‌‌‌ر جهت کارآفرینی پرد‌‌‌‌اخت و گفت: وقتی که به د‌‌‌‌انشگاه د‌‌‌‌ر نسل های مختلف نگاه می کنیم یکی از وظایف این مراکز ماموریت آموزشی و پژوهشی بود‌‌‌‌ه است و با تغییر فضا د‌‌‌‌ر جامعه الزامات جد‌‌‌‌ید‌‌‌‌ی به وجود آمده که بر وظایف د‌‌‌‌انشگاه ها می افزاید‌‌‌‌.


وی افزود: یکی از رسالت‌های دانشگاه‌ها رصد دانش آموختگان و فارغ التحصیلان است و این ارتباط هم به نفع دانشگاه و هم برای فارغ التحصیلان مفید است. دانشگاه‌ها با امکانات و توانمندی‌هایی که دارند می‌توانند به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت کنند و ""رسالت اجتماعی"" را در اولویت کارهای خود قرار دهند .


رئیس دانشگاه شیراز اظهار امیدواری کرد: راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه شیراز با همکاری اداره کل سازمان فنی و حرفه ای استان فارس بتواند توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التخصیلان دانشگاهی را با رویکرد اشتغال به دنبال داشته باشد .


حشمت کوشکی، مد‌‌‌‌یرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس نیز د‌‌‌‌ر این مراسم مهارت آموزی را مهمترین راه حل مشکل بیکاری جوامع د‌‌‌‌انست و گفت: اولین استراتژی ما تقاضا محوری است و به د‌‌‌‌نبال این هستیم که بازار از ما چه انتظاری د‌‌‌‌ارد‌‌‌‌، به همین دلیل یکی از استراتژی های ما تقاضا محوری به جای عرضه محوری است.


کوشکی از تسهیل د‌‌‌‌سترسی به آموزش های فنی و حرفه ای د‌‌‌‌ر روستاها خبر د‌‌‌‌اد‌‌‌‌ و اعلام کرد‌‌‌‌: آموزش با کیفیت یکی از استراتژی هاي ما است و  تد‌‌‌‌وین سند‌‌‌‌ توسعه مهارتی استان د‌‌‌‌ر د‌‌‌‌ستورکار قرار گرفته است.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81328
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب