شعار سال
یکشنبه 18 شهریور 1403
  • 1397/08/06 - 11:46
  • - تعداد بازدید: 2401
  • - تعداد بازدیدکننده: 66
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مرکز آموزش فنی و حرفه ای جوارکارگاهی آجرنماچین شهرستان برخوار افتتاح شد

مركز آموزش فنی و حرفه ای جواركارگاهي آجرنماچين شهرستان برخوار استان اصفهان با حضور جمعی از مسئولان این استان افتتاح شد.

مركز آموزش فنی و حرفه ای جواركارگاهي آجرنماچين شهرستان برخوار استان اصفهان با حضور جمعی از مسئولان این استان افتتاح شد.


به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان، آيين افتتاح این مرکز با حضور حجت الاسلام موسوي لارگاني، نماينده مردم شهرستان فلاورجان و رئيس مجمع نمايندگان استان اصفهان در مجلس شوراي اسلامي، قمي، فرماندار شهرستان دستگرد و برخوار، آرش اخوان، مديركل استان،‌ ايرج توكلي، رئيس واحد آموزش در صنايع، نيرومند، مديركل اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان، سهل آبادي، رئيس اتاق بازرگاني اصفهان و رئيس خانه صنعت و معدن كشور، چيني، مدير عامل شركت آجرنماچين و جمعي از مسئولان دانشگاهي و سازمان هاي استاندارد و صنعت و معدن و تجارت و دستگاه هاي اجرايي، اعضاء انجمن توليدكنندگان آجر اصفهان و صنف انبوه سازان ساختمان اصفهان برگزار شد.


مدیر کل آموزش و فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت:‌ توجه به آموزش های مهارت؛ علاوه بر تولید با کیفیت و به کارگیری نیروی های متخصص؛ کاهش بیکاری را نیز همراه دارد.


آرش اخوان افزود: با راه اندازی این مرکز آموزشی‌ در استان اصفهان، 12 مرکز جوارکارگاهی در بخش های فولاد، انرژی هسته ای، سیمان، چینی، تولید لوازم خانگی، پلی اکریل و آجر فعال هستند و آموزش تخصصی را اجرا می کنند.
وی گفت: آموزش در این مراکز بیشتر در کارگاه های عملی و خط های تولید انجام می شود و نیروها در روند تخصصی شغل مربوطه آموزش می بینند.


مدیرکل آموزش و فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: مجوز ‌مراکز آموزش جوار کارگاهی در کارخانه های و واحدهای تولیدی که بیش از 250 نیرو داشته باشند، داده می شود.


وی افزود: برای اولین بار در کشور طرح صلاحیت حرفه ای کارکنان در استان اصفهان اجرا شده است که در این طرح توانایی شغلی افراد مشغول کار، سنجش می شود و کسانی که نیاز به آموزش و مهارت دارند به دو روش آموزش کلاسی و یا تجربی آموزش داده می شود .


اخوان گفت: يكي از دغدغه هاي اشتغال عدم آموزش هاي مهارتي در كشور است و آموزش هاي مهارتي مي تواند اين مهم را پوشش دهد. يكي از شيوه هاي اين آموزش ها آموزش نظام دوگانه است كه فرد آموزش گيرنده بخشي از آموزش هاي عملي را در صنايع و بخشي از آموزش هاي تئوري و كلاسيك را در مراكز آموزشي طي مي نمايند.


در این آیین، از تابلوی مرکز آموزش جوار کارگاهی گروه آموزشی آجر نماچین، کتاب کاربرد نانو فناوری در نمای ساختمان و تابلوی آجر میراث جهانی رونمایی شد.


در پايان، پروانه مجوز بهره برداري مركز آموزش بين كارگاهي واگذار و از خدمات و همكاري مدير عامل شركت و مدير آموزش و تحقيق و توسعه بازار شركت با اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان با اهداء لوح سپاس قدرداني شد.


لازم به ذكر است: این مرکز آموزشی در یکی از کارخانه های آجر در بخش حبیب آباد برخوار افتتاح شد.


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 76854
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب