شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/06/16 - 11:35
  • - تعداد بازدید: 3441
  • - تعداد بازدیدکننده: 226
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
هم زمان با هفته دولت؛

مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان قائن افتتاح شد

مرکزآموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان قائن در استان خراسان جنوبی در زمینی به مساحت هزار متر مربع و اعتبار 2 میلیارد تومان در 2 طبقه با 5 کارگاه و یک سالن چند منظوره هم زمان با هفته دولت افتتاح شد.


 


مرکزآموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان قائن در استان خراسان جنوبی در زمینی به مساحت هزار متر مربع و اعتبار 2 میلیارد تومان در 2 طبقه با 5 کارگاه و یک سالن چند منظوره هم زمان با هفته دولت افتتاح شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به نقل از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، با حضور علیرضا طاهرپور، مدیر کل دفتر بهسازی، نظارت و هدایت آموزشی، ،خوش خبر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فرماندار قائن و جمعی از مسئولان استان این مرکز بهره برداری شد.


بنا براین گزارش، حسین خوش آیند، مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خراسان جنوبی، در این مراسم، مراکز آموزش فنی وحرفه ای دومنظوره قائن را از فعال ترین مراکز آموزشی استان نامید و گفت: این مراکز با دارا بودن 16 کارگاه آموزشی در 43 رشته ، از ابتدای سال جاری تاکنون با آموزش 2هزار و 42 نفر، توانسته است حدود 90 درصد از تعهدات  آموزشی خود را در بخش دولتی اجرا کند.


وی افزود: این پروژه با اعتباری حدود بیست میلیارد ریال به انجام رسیده است که از این میزان 15 میلیارد ریال برای ساخت و 5 میلیارد ریال برای  تجهیز کارگاه ها هزینه شده است.


وی ادامه داد: این مرکز در زمینی به مساحت یک هزار و 421 متر مربع وزیربنای هزار متر مربع دارای 5 کارگاه آموزشی، بخش اداری، مرکز سنجش مهارت نیروی کار و سالن اجتماعات است.


خوش آیند، با اشاره به آموزش های مهارتی مرکز فنی و حرفه ای خواهران قائن، از آموزش فناوری اطلاعات، دوخت های سنتی، صنایع دستی، گوهر تراشی، صنایع چرم و صنایع غذایی در این مرکز مختص به خواهران خبر داد و بیان داشت: سالیانه بیش از 800 نفر می توانند از خدمات آموزشی این مرکز استفاده نمایند و کارگاه های موجود قابلیت ارائه بیش از 50 حرفه آموزشی را دارد. 


علیرضا طاهر پور، مدیر کل دفتر بهسازی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز  با شرکت در این مراسم با اشاره به ظرفیت های شهرستان قاینات درتولید زعفران ، خواستار راه اندازی مرکز تخصصی کاشت،داشت ،برداشت ،فناوری و بسته بندی زعفران در این شهرستان شد و گفت: برای استفاده بهینه از این محصول و راه اندازی مرکز تخصصی زعفران به صورت علمی در شهرستان، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در کنار بخش دولتی موثر است و مرکز تخصصی زعفران در قاینات می تواند به قطب تولید زعفران در سراسر کشور تبدیل شود.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81507
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب