شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/02/09 - 11:08
  • - تعداد بازدید: 2354
  • - تعداد بازدیدکننده: 97
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان قزوین برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان قزوین با حضور معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.

 


مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان قزوین با حضور معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین، مراسم مذکور با حضور رضا باجولوند، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نمایندگان مردم شهرستان های قزوین، آبیک، البرز، بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رؤسای ادارات و مراکز آموزشی در مرکز شماره یک برادران البرز برگزار شد.


معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: فضای مجازی بستر مناسبی برای تقویت آموزش های فنی و حرفه ای از جمله در بخش بازآموزی به شمار می رود.


وی با اشاره به اجرای پروژه محور کردن آموزش های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  براساس نیاز صنایع به نیروی کار ماهر و ورزیده، تصریح کرد: به دلیل توسعه روزافزون فناوری های روز باید به سوی چنین طرح هایی گام برداریم و برای این منظور به آموزش های مجازی نیز باید اهمیت خاصی داده شود.


باجولوند با تأکید بر توسعه ارتباط بین آموزش های مهارتی و صنعت گفت: امروز وجود یک رابط در جهت تعامل این سازمان با بخش صنعت به عنوان حلقه مؤثر الزامی بوده و در این راستا اتاق بازرگانی می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.


وی، توجه جامعه جهانی به حوزه پژوهشی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: امروز دنیا نیز به این نتیجه رسیده که آموزش ها باید متناسب با مشاغل مورد نیاز باشد و به همین لحاظ درصدد توسعه و گسترش شورای پژوهشی این سازمان هستیم.


باجولوند، آموزش های مهارتی را تسهیل کننده اشتغال در جهت رونق تولید و کسب و کار دانست و افزود: با توجه به اینکه تربیت نیروی کار ماهر در کیفیت و بهره وری تولید نقش حایز اهمیتی دارد از این رو برنامه های آموزشی این سازمان طبق استانداردهای جهانی و بر اساس نظرسنجی های منطقه ای حوزه صنعت و بازار کار طراحی و اجرا می شود.


معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به شکل گیری شبکه مطالعاتی سازمان در جهت استفاده بهینه از ظرفیت مربیان خود اشاره کرد و گفت: امیدواریم با ایجاد مرکز سنجش مهارت و با استفاده از نرم افزارهای روز و آموزش های مجازی در سطح استان های کشور بتوانیم پاسخگوی هرچه بیشتر نیازهای مهارتی باشیم.


باجولوند اضافه کرد: سنجش مهارت حرفه ای به عنوان یکی از موضوعات مهم در این مجموعه مورد توجه قرار گرفته تا عملکرد مربیان در طول دوره آموزشی مورد ارزش گذاری قرار گیرد.
وی، مشارکت صنایع در تدوین استانداردهای آموزشی،  بها دادن آموزش های فنی در بخش فناوری اطاعات و ارتباطات، ایجاد مشارکت هر چه بهتر بین آموزش های فنی و حرفه ای با واحدهای تولیدی و در نهایت تدوین استانداردهای آموزشی و سند مهارت در جهت تعامل هرچه بیشتر سازمان متبوع با صنعت را از دیگر برنامه های مهم سازمان دانست.


در ادامه این مراسم، ضمن تقدیر از فعالیت سه ساله منصور جلیلوند، حجت الله امینی به عنوان مدیرکل جدید اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین معرفی شد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 80318
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب