شعار سال
شنبه 17 شهریور 1403
  • 1397/10/01 - 11:30
  • - تعداد بازدید: 2420
  • - تعداد بازدیدکننده: 114
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
امام جمعه شهرستان تنگستان:

فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای زمینه ساز ایجاد اشتغال برای جوانان است

امام جمعه تنگستان در دیدار با سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان افزود: فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای زمینه ساز ایجاد اشتغال برای جوانان است.

امام جمعه تنگستان در دیدار با سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان افزود: فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای زمینه ساز ایجاد اشتغال برای جوانان است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، حجت الاسلام عیسی راستگو، امام جمعه شهرستان تنگستان گفت: ایجاد فرصت های مناسب شغلی، افزایش تولید و درآمد افراد جامعه، تقویت بنیه اقتصادی خانوارها و کاهش بیکاری از آثار آموزش موفق مراکز فنی و حرفه ای است.


 امام جمعه شهرستان تنگستان خواستار تلاش هرچه بیشتر در ارائه خدمات آموزشی به شهروندان، به خصوص مهارت جویان جوان شده و از آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان مناسب ترین راه برای کسب  مهارت و ایجاد شغل مناسب در جامعه کنونی یاد کرد.


وی با اشاره به اهمیت وترویج مهارت آموزی به ویژه درمیان جوانان جویای کار در جامعه گفت: جامعه امروز بیش از پیش به مهارت آموزی نیاز داردکه دراین میان نقش سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور بسیار جدی وقابل تقدیراست.


حجت الاسلام راستگو با بیان اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه ای بهترین گزینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: متأسفانه مسئولان نگاه مثبتی به مراکز آموزش فنی و حرفه ای ندارند و از تأثیری این مراکز در حوزه اشتغال در روستاها غافل شده اند.


امام جمعه تنگستان با اشاره به شرایط حاکم در کشور از متولیان امر خواست به مراکز آموزش فنی و حرفه ای توجه ویژه ای داشته باشند چرا که این مراکز در چرخه اقتصاد کشور می توانند بسیار تأثیر گذار باشند.


موسی پوزش،  سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای تنگستان نیز با اشاره به اینکه فقدان مهارت جوانان، مهم ترین علت توسعه نیافتگی اشتغال این شهرستان است،گفت: جوانان با فراگیری آموزش فنی و حرفه ای تبدیل به نیروی انسانی ماهر و متخصص شده و به عنوان کارآفرین جذب بازارکار می شوند.


وی ریشه اصلی مشکل بیکاری جوانان به ویژه افراد دانش آموخته را نداشتن مهارت یا ضعف مهارتی برشمرد و اذعان کرد: شانس دست یافتن به اشتغال به ویژه اشتغال پایدار از این افراد گرفته شده است.


پوزش اذعان داشت: مراکز مهارت آموزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای با وجود تجهیزات کارگاهی مناسب و رشته های متنوع متناسب با نیاز بازار کار، در جذب جوانان جویای کار برای مهارت آموزی موفق عمل کرده است که نیاز به حمایت بیش تر مسئولان دارد.


سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای تنگستان افزود: تقویت مراکز ارائه آموزش های مهارتی، هدایت تدریجی و هدفمند دانشجویان به سمت بازار کار، پیش بینی و تدارک ورود گسترده بخش خصوصی به بحث مهارت آموزی و مهارت افزایی و ارائه مشوق ها و محدودیت ها برای جوانان جویای کار در بحث مهارت آموزی از جمله راهکارها برای افزایش مهارت آموزی جوانان است.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 77899
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب