شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/02/18 - 09:08
  • - تعداد بازدید: 2597
  • - تعداد بازدیدکننده: 95
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در سال 1397 صورت گرفت:

فراگیری بیش از 26 میلیون نفر - ساعت آموزش های مهارتی توسط جوانان جویای کار و شاغلان

26 میلیون 237 هزار و 83 نفر – ساعت آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای به جوانان جویای کار و شاغلان در سال 1397 در موسسات کارآموزی فنی و حرفه ای آزاد استان تهران ارائه شد.

 


26 میلیون 237 هزار و 83 نفر – ساعت آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای به جوانان جویای کار و شاغلان در سال 1397 در موسسات کارآموزی فنی و حرفه ای آزاد استان تهران ارائه شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، رضا گرزین، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای این استان آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد را پیشگامان توسعه آموزش های مهارتی در راستای تربیت نیروی انسانی خواند و افزود: در سال 97 تعداد 109 هزار و 967 نفر در بخش خصوصی از آموزش های مهارتی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند که از این تعداد 74 هزار و 542 نفر زن و 35 هزار و 425 نفر مرد بوده اند.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تعامل هر چه بیشتر با بخش خصوصی را برداشتن گام‌های بلند در اقتصاد ملی عنوان کرد و گفت: بیش از 2 هزار آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد، آموزش های مهارتی را در 50 رشته آموزشی با 902 حرفه ی زیر مجموعه در بخش های فرهنگ و هنر، صنعت، خدمات و کشاورزی ارائه کردند.


وی توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، شناسایی مشاغل جدید مهارتی، آموزش‌های تقاضامحور متناسب با بازار کار و ... را از اولویت‌های فعالیت مجموعه عنوان کرد و افزود: در سال گذشته اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از طریق انجام فراخوان های متعدد در زمینه ی واگذاری کارگاه های آموزشی، فضای آموزشی لازم را در اختیار مدیران و مؤسسان آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، تولید‌کنندگان و کارآفرینان قرار داده است، تا آ‌نها ضمن تجهیز این فضاها، آموزش و به کارگیری مهارت‌آموزان، شغل پایدار را برای آنها تضمین کنند.


گرزین در پایان از شناسایی و تدوین استانداردهای بین‌المللی مشاغل جدید با همکاری پیشکسوتان و صاحبان ایده در بین کارشناسان، مدیران و مؤسسان آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد به عنوان رویکردهای نوین در راستای توسعه ی آموزش فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار یاد کرد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 80503
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب