شعار سال
چهارشنبه 14 شهریور 1403
  • 1401/03/03 - 14:30
  • - تعداد بازدید: 2775
  • - تعداد بازدیدکننده: 202
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر نقطه عطف هشت سال دفاع مقدس بود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آیین بزرگداشت سوم خرداد، «روز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی» و تقدیر از ایثارگران، عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر را نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس بیان داشت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آیین بزرگداشت سوم خرداد، «روز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی» و تقدیر از ایثارگران، عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر را نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس بیان داشت.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسین نیا»، با اشاره به دلاور مردی و رشادت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: در طول هشت سال، تحولات بسیاری وجود داشت که در این میان آزادسازی خرمشهر قهرمان در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ در طی عملیات بزرگ بیت المقدس از جایگاه خاصی برخوردار است و خرمشهر برای ملت ایران تاریخ‌گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب می باشد. 


وی با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: خبر آزادسازی خرمشهر، نه تنها شادی را در میان اقشار مختلف میهن اسلامی ما برانگیخت، بلکه بازتاب خارجی آن حاکی از شگفتی و غیر قابل تصور بودن پیروزی بزرگ برای افکار جهانی بود و امروز نیز خوشبختانه به خاطر وجود فرهنگ بسیار غنی ایثار و شهادت در کشور اقدامات خوبی در حال انجام است.


سوم خرداد؛ سالروز فتح خرمشهر یک واقعه بزرگ در تاریخ بشریت است نه فقط کشور ایران


در این مراسم مسئول گروه مشاوران نیروی قدس سپاه، از همرزمان سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی به بیان خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت.


سردار هادی مقدسی، سالروز فتح خرمشهر را یک واقعیت بزرگ در تاریخ بشریت و نه تنها کشور ایران برشمرد و اظهار داشت: خرمشهر، شهری که از سه طرف محاصره شده بود از یک طرف کارون از طرف دیگر اروند رود یا شط العرب و از سوی دیگر هور، بچه های بسیج، ارتش و سپاه توانستند این شهر را آزاد کنند.


وی با اشاره به حدود 19 هزار نفر اسیر که معادل تقریبا سه لشگر عراقی می شدند، گفت: حدود 15 هزار نفر شهید شدند و سرداران بزرگی در این عملیات حضور داشتند، از جمله سردار شهید احمد کاظمی که اولین کسی بود که وارد خرمشهر شد و با بیسیم اعلام کرد که من در کنار شط العرب هستم.


سردار مقدسی با اشاره به خدمات ارزنده سردار دلها، خاطرنشان کرد: از اولین اقدامات سردار شهید سلیمانی طرح تأمین معاش هموطنان سیستان و بلوچستانی بود که پس از تأیید شواری امنیت ملی، معاش حدود 6 هزار خانواده را تأمین کرد و با حفر حدود 400 حلقه چاه که هزینه آن توسط دولت پرداخت شد به کشت و کار و کشاورزی این استان کمک شایانی کرد.


مسئول گروه مشاوران نیروی قدس سپاه، در پایان از یکی از اقدامات اساسی سردار شهید قاسم سلیمانی را تدوین قانون اساسی و کاملاً اسلامی برای افغانستان بود که افغانستان را یک کشور اسلامی مطرح کرد.


بر اساس این گزارش در پایان آیین بزرگداشت سوم خرداد، «روز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی» که با حضور معاونین، روسای ادارات و کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، از ایثارگران این سازمان با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.


 











 


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 91326
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب