شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1399/02/01 - 09:11
  • - تعداد بازدید: 3050
  • - تعداد بازدیدکننده: 153
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

علی اوسط هاشمی: مهارت آموزی به سربازان در حکم عبادت است

در نشست مشترک مسئولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح اعلام شد: مشوق‌های سربازی برای مشمولان خدمت سربازی که در سامانه سرباز ماهر ثبت نام کرده اند از تیر ماه سال جاری اجرایی می شود.

 


سید مهدی فرحی، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح:


مشوق‌های سربازان دارای مهارت برای مشمولان ثبت نام شده در سامانه سرباز ماهر از تیر ماه سال جاری اجرایی می شود


 


در نشست مشترک مسئولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح اعلام شد: مشوق‌های سربازی برای مشمولان خدمت سربازی که در سامانه سرباز ماهر ثبت نام کرده اند از تیر ماه سال جاری اجرایی می شود.


 


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نشستی با حضور علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علیرضا حاتم زاده، معاون آموزش، حبیب عرفان منش، مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان و سید مهدی فرحی، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح و موسی کمالی، سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح در خصوص اجرای آزمایشی مشوق‌های سربازان وظیفه دارای مهارت از  تیرماه سال جاری برگزار شد.


 


بنا براین گزارش، هاشمی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از همکاری دو دستگاه، گفت: قرارگاه مرکزی مهارت آموزی یکی از شرکای بزرگ سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است و ستاد کل نیرو های مسلح ساختار مناسبی با عنوان « قرارگاه » برای مهارت آموزی پیش بینی کرده است و خوشبختانه این قرارگاه بر موضوع مهارت آموزی سربازان، اصرار و اهتمام ویژه دارد.


 


وی با بیان این که خدمت به سربازان در حکم عبادت است، نقش آفرینی قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه را اقدامی مقدس دانست.


 


هاشمی تصریح کرد: سطح کار و کیفیت مهارت آموزی برای سربازان مانند هدایت تحصیلی که در مدارس در حال اجرا است باید ارتقا یافته و در کنار مهارت آموزی سربازان هدایت شغلی آنان را نیز در برنامه داشته باشیم.


 


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تأکید کرد: برای هدایت مهارتی و شغلی سربازان، استعدادیابی و تعیین سطح کیفی این گروه هدف ضروری است.


 


هاشمی در ادامه به نکاتی برای  دستیابی به اهداف مشترک از جمله توجه به سنجش صلاحیت و ارتقای توانمندی مربیان پایور، استادکاران نیروهای مسلح، تشکیل گروه مشترک برای ارزیابی اجرای تفاهم نامه همکاری، استاندارد سازی آموزش ها، سپردن بخشی از کارها به ظرفیت خارج از نیروهای مسلح و بخش خصوصی تأکید کرد.


 


علی اوسط هاشمی اعلام کرد: توسعه مهارت های کشاورزی محور، مهارت های دریا محور و توسعه مهارت در استان های کمتر توسعه یافته که نرخ بیکاری بالا دارند، در اولویت برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال جهش تولید است و در این مسیر همکاری ستاد کل نیروهای مسلح موثر است.


 


سید مهدی فرحی:


به گونه ای برنامه ریزی شده است که تا سال 1401 حداقل 30 درصد سربازان مهارت آموخته، به اشتغال رسیده باشند


 


این گزارش می افزاید؛ در ادامه، سید مهدی فرحی، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح ضمن تقدیر از همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه مهارت آموزی در سه سال گذشته، گفت: هدف از مهارت آموزی، دستیابی به اشتغال است و برنامه ریزی ستاد کل نیروهای مسلح به گونه ای است که تا سال 1401 حداقل 30 درصد سربازان مهارت آموخته، به اشتغال رسیده باشند و توجه به نقشه راه و بررسی فرصت های بهینه اشتغال و رصد اشتغال سربازان همزمان با منشور کیفیت در دستور کار است.


 


وی در تبیین طرح مشوق های سربازی افزود: سربازان و مشمولان وظیفه ای که در سامانه سرباز ماهر ثبت نام کرده اند، مهارت آنها بررسی، راستی آزمایی و امتیاز بندی می شود و کسانی که بالاترین امتیاز را کسب کنند می توانند از مشوق های فوق به میزان سهمیه ای که تعیین شده است، استفاده کنند.


 


فرحی بیان کرد:  هر فرد می‌تواند حداقل پنج مشوق مورد علاقه خود را از سامانه سرباز ماهر انتخاب کند و  از بین این مشوق ها تنها  یک مشوق به فرد تعلق خواهد گرفت.


 


فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح در توضیح این مشوق ها، گفت: برخی  از این مشوق ها عبارت از انتخاب سازمان محل خدمت، انتخاب شهر محل سکونت، بخشودگی غیبت اولیه کسانی که مدت غیبت آنها حداکثر ۳ ماه باشد، تعویق اعزام،  بخشش اضافه خدمت حین خدمت، مرخصی تشویقی ، درجه تشویقی،  اولویت در اعطای وام و ... هستند.


 


فرحی ادامه داد:  امتیازدهی و ارزیابی مهارت بر اساس هفت معیار نیاز بازار کار و نیروهای مسلح، تعداد مهارت، پیچیدگی مهارت، تجربه عملی، وضعیت مهارت در آینده، تحصیلات فرد و سایر افتخارات است و  کسانی که دارای مهارت بوده و قصد دارند از تیر ماه به خدمت اعزام شوند با ثبت نام در سامانه سرباز ماهر می‌توانند در صورت کسب امتیاز لازم از این مشوق‌ها استفاده کنند.


 


وی همچنین اعلام کرد: در سال گذشته برای  تأمین اعتبارات آموزش فنی و حرفه ای رایزنی هایی از طریق مجلس شورای اسلامی انجام شده که بخشی از این اعتبارات در بودجه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز پیش بینی شده است.


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 83557
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب