شعار سال
چهارشنبه 14 شهریور 1403
  • 1399/11/14 - 13:23
  • - تعداد بازدید: 4487
  • - تعداد بازدیدکننده: 144
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
دروبینارهم اندیشی اعضای کمیسیون های تخصصی هیات نظارت مرکزی عنوان شد:

علی اوسط هاشمی: تصمیم سازی در کمیسیون های تخصصی هیأت نظارت مرکزی باید براساس خرد جمعی صورت گیرد

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در وبینارنشست هم اندیشی با کمیته های تخصصی هیأت نظارت مرکزی سازمان گفت: تصمیم سازی در کمیسیون های تخصصی هیأت نظارت مرکزی باید براساس خرد جمعی صورت گیرد.


علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در وبینارنشست هم اندیشی با کمیته های تخصصی هیأت نظارت مرکزی سازمان گفت: تصمیم سازی در کمیسیون های تخصصی هیأت نظارت مرکزی باید براساس خرد جمعی صورت گیرد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، 12بهمن ماه 1399، در وبینار هم اندیشی  که با حضور اعضای کمیته های تخصصی هیأت نظارت مرکزی آموزشگاه های آزاد و مدیران ستادی و استان ها برگزارشد، گفت: صرفا به مشاغل و حرفه های خاص فکر نمی کنیم، بلکه به وسعت نیاز آدمی، به مهارت می اندیشیم.


علی اوسط هاشمی در نخستین روز دهه فجر، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: باید روحیات روزهای اول انقلاب را در مردم زنده نگه داشت و آن میزان از اشتیاق و امید را در همان وسعت درملت به وجود آورد، در این صورت توانسته ایم فجر انقلاب اسلامی را پاس بداریم.


وی درادامه گفت: آنچه می تواند نگاه نسل ها را به انقلاب معطوف بدارد، بودن بر منش بهمن ماه 57 است. هاشمی همچنین افزود: این 10 روز فرصتی است برای بازنگری در بسیاری از رویکردها ورفتارها، باید ایرادها را پیدا کنیم و دررفع آن بکوشیم.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای خطاب به اعضای کمیته های تخصصی هیات مرکزی سازمان گفت: نباید در این کمیسیون ها، نگاه بخشی وجود داشته باشد، زیرا جامعه محور کردن مهارت جزو ضرورت هاست.


هاشمی همچنین گفت: رویکرد جدی سازمان، ترویج مهارت آموزی است چرا که تا این مهم درجامعه ساری و جاری نشود، توسعه مهارت، موضوعیت نخواهد داشت.


وی با اشاره به وجود 822 شهرک و نواحی صنعتی در کشور، گفت: در حال حاضر سازمان تنها در246 بنگاه اقتصادی دارای مرکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی است.


 معاون وزیر تعاون در ادامه گفت: با صنعت فاصله داریم، باید نیازها را ملی ببینیم، تقاضا را بالا ببریم تا کیفیت به وجود آید و جامعه ای توانمند شکل گیرد.


هاشمی با اشاره به تشکیل کمیسیون های تخصصی در این زمینه گفت: کمیته ها را شکل دادیم تا محدود نیندیشیم، بحث گفتگو را با قبول تکثر و اختلاف نظر بپذیریم، چرا که هرکار جدیدی قابلیت نقد پذیری دارد.


 وی تصریح کرد: تمرین با هم بودن ضمن اختلاف نظر، خود مهارت است و این مهارتی است که باید تقویت شود.


معاون وزیر تعاون با اشاره به نقش مهم کمیسیون ها در تصمیم سازی های سازمانی، بربهره گیری از مشارکت و خرد جمعی به طورجدی تاکید کرد.


وی با تاکید بر ضرورت به روز رسانی  روال فعلی صدورپروانه ها و مجوزهای تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای گفت: باید تمام فرایند کارمکانیزه شود و زمان صدور مجوز مشخص باشد.


علی اوسط هاشمی در پایان، ضمن اشاره مجدد به سالگرد پیروزی انقلاب و رشادت های شهید سلیمانی که از تربیت یافتگان مکتب انقلاب است، گفت: اقدامات، باید زیرساختی، هدفمند و عمیق انجام شود تا با تغییرو جابجایی مدیریت ها نیز تداوم یافته و متوقف نشود.


 کمیسیون های تخصصی  پشتوانه هیات نظارت مرکزی می باشند


درنشست مذکور یعقوب نماینده، مدیرکل دفترآموزشگاه های آزاد و مشارکت مردمی و دبیرهیأت نظارت مرکزی، ضمن مهم شمردن کار کمیسیون ها گفت: این کمیسیون ها پشتوانه هیات نظارت مرکزی می باشند و نبودن این کمیته ها در گذشته یک خلا برای تصمیم گیری و تصمیم سازی بوده است.


نماینده  همچنین گفت: با وجود اینکه برخی معتقدند با حضورکمیسیون ها روند تصمیم سازی با تاخیرمواجه شده، اما لازمه کار درست کارشناسی، کسب نظرخبرگان و نمایندگان بخش غیردولتی است از این رو بنا داریم از اعضای بیشتری برای حضور در کمیته های تخصصی زیر مجموعه هیات نظارت مرکزی دعوت کنیم.


وی همچنین گفت: تمام افرادی که از مجموعه سازمان و آموزشگاه های آزاد برای حضوردر کمیسیون ها دعوت شدند، علاقمند به مشارکت جدی در جلسات بودند.


بنا بر این گزارش، در ادامه این وبینار، خانم ها: مهدوی، عابدپور، اصلانی و آقایان: عجم، فیروزنیا و غفوری از اعضای کمیسون های هیات نظارت از بخش خصوصی( آموزشگاه های آزاد) و همچنین  آرش اخوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.


  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 85729
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب