شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/04/18 - 10:00
  • - تعداد بازدید: 3100
  • - تعداد بازدیدکننده: 98
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در استان قزوین اجرا می شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین از تعهد اجرای آموزشی بیش از هزار و صد نفر در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در سال 98 خبر داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین از تعهد اجرای آموزشی بیش از هزار و صد نفر در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در سال 98 خبر داد.


 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان  قزوین ، حجت اله امینی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای این استان در جلسه  کمیته اجرایی ( مهارت آموزی در محیط کار واقعی ) با ارائه گزارش آسیب ها و پیشنهادات  گفت : تعهدات مهارت آموزی محیط کار واقعی و کارورزی دانش آموختگان این استان صرفاً با همکاری اتاق اصناف و بازرگانی ، سازمان صنعت ،معدن و تجارت قابل اجرا می باشد و کلیه دستگاه های اجرایی در سطح استان  باید نسبت به اطلاع رسانی و همسو سازی زیر مجموعه جهت توسعه و اجرای دقیق طرح کارآموزی در محیط کار واقعی اقدام نمایند.


وی با بیان اینکه این طرح در راستای اجرایی کردن بند 2 سیاست های کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و بند 5 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است، افزود: اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی موجب اشتغال مولد و پایدار و همچنین موجب تثبیت فرصت های شغلی مورد نیاز جامعه می شود.


امینی با اشاره به نیاز استان به نیروی ماهر و توانمند برای توسعه اشتغال می شود، تصریح کرد: این طرح با استفاده از ظرفیت بخش های غیردولتی در توسعه آموزش های مهارتی و نیز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط های کارگاهی و در راستای توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین شده است.


وی عنوان کرد: آشنایی با محیط کسب و کار، تجربه و آماده سازی و ایجاد خود باوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به خصوص در صنایع دستی، کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه های اقتصادی از اهداف این طرح است.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین  اظهار امیدواری کرد با توجه به فعالیت بنگاه های اقتصادی در استان قزوین و تعطیلات تابستان برای جوانان به این تعهد عمل کنیم.


در اين جلسه نظر به ضرورت برنامه‌ريزي تربيت نيروي انساني مورد نياز براي طرح‌هاي توسعه‌اي استان، افزايش بهره وري نيروي كار و اجراي صحيح و مؤثر دو طرح فوق و هدايت مهارت آموختگان به ظرفيت‌هاي شغلي استان بر تشكيل شوراي مهارت با عضويت دستگاه‌ها و تشكل‌هاي تأثيرگذار تأكيد شد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81105
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب