شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/03/20 - 16:45
  • - تعداد بازدید: 3279
  • - تعداد بازدیدکننده: 87
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

طرح توانمندسازی مهارتی خانه به خانه در استان مرکزی اجرا می شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی از اجرای طرح توانمندسازی مهارتی خانه به خانه برای اولین بار در این استان با هدف توانمندسازی بانوان خبر داد.

 


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی  از اجرای طرح توانمندسازی مهارتی خانه به خانه  برای اولین بار در این استان با هدف توانمندسازی بانوان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی،سعیدرضا شاه محمدی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای این استان با اشاره به  اهمیت نقش زنان در ترویج فرهنگ اقتصاد خانواده گفت: طرح توانمندسازی مهارتی خانه به خانه با رویکرد ایجاد کسب و کار و مشاغل خانگی بانوان و با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی اجرا می شود .


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی،  توسعه عدالت اجتماعی، توجه به خانواده و حمایت از بانوان و تلاش برای توانمند سازی خانواده های حاشیه نشین،ایجاد کسب و کار پایدار و رسیدن به درآمد و معیشت بانوان در راستای کمک به اقتصاد خانواده و توسعه فرهنگ مهارت آموزی در خانواده را از اهداف اجرای این طرح دانست.


وی افزود:  گروه هدف در این طرح،  بانوان ساکن در سکونتگاههای غیر رسمی استان می باشد که نه تنها با اولویت در 13 محله سکونتگاه های غیر رسمی شهر اراک  اجرایی می شود بلکه طرح مذکور قابل تسری در سایر جامع هدف اشتغال در استان به ویژه مناطق محروم و مناطق روستایی است.


شاه محمدی گفت:  ارائه این آموزش ها در دو حوزه آموزش اشتغال وابسته و آموزش اشتغال مستقل متمرکز اجرا می شود  که دوره های آموزشی  اخلاق حرفه ای و رفتار سازمانی در آموزش های اشتغال وابسته و دوره های آموزشی  مدیریت ،کارآفرینی،بازاریابی،تبلیغات،فروش در حوزه آموزش های اشتغال مستقل اجرا می شود.


مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با اشاره به نیازسنجی های انجام شده برای برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز بانوان در سکونتگاه های غیر رسمی بر اساس سند مهارتی استان  گفت: رشته هایی همچون کیف دوزی،خیاطی،کارآفرینی ،رایانه،پروش گیاهان آپارتمانی،بسته بندی محصولات کشاورزی،میناکاری،سفالگری،بازاریابی زیورآلات و جواهرسازی و...بوده که طی سال به اجرا گذارده می شود.


شاه محمدی،  از مزایایی اجرای طرح توانمندسازی مهارتی خانه به خانه تنوع در برگزاری ساعت و محتوای آموزش، بدون محدویت مدرک تحصیلی متقاضیان، ارائه بیش از 70% محتوای آموزش بصورت عملی، بدون محدودیت سنی ( از 15 سال به بالا)و اعطای گواهینامه های بین المللی دانست.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 80913
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب