شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/05/01 - 17:50
  • - تعداد بازدید: 3349
  • - تعداد بازدیدکننده: 102
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

طرح ارزشیابی مهارتی موجب اعتباربخشی به گواهینامه‌های مهارتی می شود

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: اجرای طرح سنجش و صلاحیت حرفه ای موجب اعتبار بخشی به گواهینامه‌های مهارتی می‌شود.

 


معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: اجرای طرح سنجش و صلاحیت حرفه ای موجب اعتبار بخشی به گواهینامه‌های مهارتی می‌شود.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، هم زمان با هفته ملی مهارت،کارگاه آموزش پروژه محور، هم زمان با نشست خبری سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، طی ارتباط با استان کردستان، به صورت ویدئو کنفرانس، با حضور رضا باجولوند، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت در سنندج، امروز یکم مرداد ماه در مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای استان کردستان افتتاح شد.


باجولوند، با اشاره به اهمیت کیفیت مهارت آموزش ها،گفت: در این مرکز پایش آموزش‌های ارائه شده به صورت مستمر می گیرد و نقاط قوت و ضعف آموزش‌ها نیز ارزیابی می شود.


وی ابراز امیدواری  کرد، به زودی در هر استان یک مرکز سنجش راه اندازی خواهد شد  تا بتوان سنجش و صلاحیت حرفه ای مهارت آموزان را نیز بررسی کرد.


باجولوند افزود: با اجرای این طرح نظام جامع آموزش فنی‌وحرفه‌ای به سمت صلاحیت حرفه‌ای سوق داده می شود و علاوه بر تلفیق دانش و مهارت، نقش مربی، آزمونگر و پژوهشگر نیز بارزتر خواهد بود.


جمیل احمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز، با اشاره افتتاح نخستین آزمون پروژه محور در استان کردستان، گفت: بی تردید اجرای طرح آزمون پروژه محور در استان نقش مهمی در تربیت نیروی کار ماهر و توانمند در استان دارد.


بنا براین گزارش، در این مراسم که از طریق ارتباط ویدئویی، انجام شد، آموزش با رویکرد پروژه محور در سه  رشته مهارتی: صنعت ساختمان، فناوری اطلاعات و طراحی دوخت در این مرکز آغاز و نخستین آزمون آنلاین نیز به صورت نمادین برگزار شد.


این گزارش می افزاید: در این مراسم از 26 عنوان استاندارد آموزشی مرتبط با این سه رشته رونمایی شد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 81191
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب