شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1399/02/27 - 15:07
  • - تعداد بازدید: 3158
  • - تعداد بازدیدکننده: 107
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
علی اوسط هاشمی:

ضرورت تدوین الگوی ملی مهارت آموزی در استان مرکزی/سه سطح از آموزش های هشتگانه آموزش فنی و حرفه ای کشور به بخش خصوصی واگذار می‌شود

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از واگذاری سه سطح از سطوح هشتگانه آموزش های فنی و حرفه ای بخش خصوصی خبر داد.

 


علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از واگذاری سه سطح از سطوح هشتگانه آموزش های فنی و حرفه ای بخش خصوصی خبر داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان، 27 اردیبهشت ماه، در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: این سه سطح در همه ابعاد و اختیارات به آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای سپرده می شود.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای تصریح کرد: آموزش مهارت هشت سطح دارد که سه سطح آن به آموزشگاه های خصوصی واگذار می‌شود و  سازمان در راستای صیانت از کارکرد تخصصی خود به در سطوح تخصصی تر به ارائه آموزش های مهارتی می پردازد.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای باید به سطوح عالی مهارت ارتقا یابد.


هاشمی ضمن تأکید بر توسعه مهارت و صلاحیت حرفه ای، گفت: با اتخاذ تدابیر و گسترش تعامل و هم افزایی با دستگاه های مرتبط، به جای توسعه کمی مراکز آموزشی باید به توسعه کیفی و ارتقای تجهیزات کارگاهی اهتمام ورزید.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: استان مرکزی در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات دارای جایگاه ویژه ای در کشور است و تنوع استان در این سه بخش بسیار بالا است.


 


استان مرکزی برای توسعه  مهارت به یک الگوی ملی  نیاز دارد


هاشمی، رئیس سازمان آموزش  فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: در استان مرکزی،  ظرفیت لازم برای میزبانی المپیادهای مهارتی و مسابقات آسیایی مهارت وجود دارد که تاکنون به طور هدفمند به این مهم پرداخته نشده است و این استان برای توسعه مهارت به یک الگوی ملی نیاز دارد.


وی افزود:  همچنین با تدوین و به روزرسانی استانداردهای آموزش مهارت این استان می تواند در دستیابی به مشاغل نو برگرفته از سرعت تکنولوژی پیشگام باشد.


معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: باید بین آموزش های فنی و حرفه ای، در بخش صنعت و کشاورزی هم افزایی شکل گیرد و بخش کشاورزی هم از کارگاه های مهارت آموزی بهره مند شود.


هاشمی افزود: در حال حاضر۴۰ درصد از مخاطبان آموزش های مهارتی را  فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می دهند و این حاکی از آن است که  نظام آموزشی کشور نیازمند بازنگری در استراتژی خود بامحوریت ارائه آموزش های کاربردی و مهارتی است.  


وی اظهار داشت: مهارت باید عمومیت پیدا کند و خانواده ها تغییر را در آموزش فرزندان خود به وضوح  ببینند.


 بر اساس این گزارش، علی اوسط هاشمی،  معاون وزیر و رئیس سازمان به منظور  شرکت در شورای مهارت،  بازدید و افتتاح چند طرح در دوازدهمین سفر استانی خود به استان مرکزی سفر کرد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 83656
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب