شعار سال
شنبه 17 شهریور 1403
  • 1397/11/13 - 08:38
  • - تعداد بازدید: 1939
  • - تعداد بازدیدکننده: 80
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
طی ۹ ماهه سال جاری:

صدور بیش از ۷ هزار گواهینامه آموزش فنی و حرفه ای در استان مرکزی

۷ هزار و ۵۵۴ گواهینامه آموزش فنی و حرفه ای طی ۹ ماهه سال جاری در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی صادر شده است.

۷ هزار و ۵۵۴ گواهینامه آموزش فنی و حرفه ای طی ۹ ماهه سال جاری در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی صادر شده است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی،حسین رسولی، مسئول اداره سنجش و ارزیابی مهارت این اداره کل  با اشاره به فعالیت های مرکز آزمون فنی و حرفه ای این استان گفت: آزمون های فنی و حرفه ای در دو بخش کتبی کاغذی و آنلاین برگزار می شود.


رسولی، آزمون های کتبی کاغذی را شامل آزمون های سیار روستایی، زندان ها، پادگان ها و صنعت ساختمان دانست و افزود: مابقی آزمون ها به صورت آنلاین و پایان دوره در مراکز دولتی و آموزشگاه ها برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه 4 هزار و 982 نفر در بخش آزمون های هماهنگ کتبی در 9 ماهه سال جاری شرکت کرده اند، گفت: 3 هزار و 441 نفر در این بخش نمره قبولی را کسب کرده اند.


 این مقام مسئول همچنین به بخش آزمون ادواری اشاره کرد و گفت: طی 9 ماهه سال جاری 884 نفری برای شرکت در این آزمون اعلام آمادگی کرده اند که 204 نفر قبول شده اند.


رسولی در ادامه با اشاره به آزمون کتبی صنعت ساختمان ادامه داد: در این بخش نیز 2 هزار و 179 نفر معرفی به آزمون معرفی شدند که یک هزار و 452 نفر موفق به کسب نمره قبول شدند.


مسئول اداره سنجش و ارزیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی همچنین به انعقاد تفاهم نامه با صنایع دستی و قالی بافی اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز 395 نفر معرفی شدند که 383 نفر موفق به اخذ نمره قبولی شدند.


وی همچنین با بیان اینکه در بحث آزمون الکترونیکی 14 هزار و 60 نفر معرفی به آزمون داشتیم، گفت: از این تعداد 9 هزار و 44 نفر قبول شدند و در بخش اصناف نیز 932 نفر به آزمون معرفی شده بودند که 926 نفر موفق به اخذ نمره قبولی و دریافت مجوز شدند.


رسولی با اشاره به اینکه در 9 ماهه سال جاری 23 هزار و 392 نفر معرفی به آزمون شدند، افزود: 15 هزار و 450 نفر قبولی داشتیم.


وی همچنین با اعلام اینکه 7 هزار و 554 گواهینامه طی 9 ماهه سال جاری صادر شده است، گفت: گواهینامه ها تاکنون به صورت الکترونیکی بوده که به دلیل تغییر در خدمات گواهینامه ها به صورت کاغذی  صادر می شوند.


 این مقام مسئول همچنین از برگزاری آزمون کتبی ویژه سربازان نیروهای مسلح نیز خبر داد و گفت: این آزمون با شرکت ۷۴۹ نفر در ۱۱ شهرستان و 27 حرفه برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 78694
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب