شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1398/09/20 - 14:14
  • - تعداد بازدید: 2591
  • - تعداد بازدیدکننده: 153
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در راستای ایجاد مراکز مدیریت مهارت آموزش و مشاوره شغلی در دانشگاه ها:

سومین مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در استان قزوین افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین، با حضور مریم بیدخام، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مسعود بابایی، مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت اله امینی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین و محمود حسنلوراد، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قزوین، مراسم افتتاح سومین مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی استان در محل آموزشکده فنی شهید بابایی قزوین برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین، با حضور مریم بیدخام، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری،  مسعود بابایی، مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت اله  امینی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین و محمود حسنلوراد، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قزوین، مراسم افتتاح سومین مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی استان در محل آموزشکده فنی شهید بابایی قزوین برگزار شد.


حجت اله  امینی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین، در این مراسم با اشاره به  اهمیت مهارت آموزی و تدوین سند توسعه آموزش‌های مهارتی گفت: اگر شخصی برخوردار از مهارت باشد با بیکاری مواجه نخواهد شد.


 وی با اشاره به  ایجاد اشتغال برای  جوانان جویای کار در این طرح  گفت: سازمان آموزش  فنی و حرفه ای کشور  با بهره گیری از اساتید مجرب در رشته‌های مختلف هنری، صنعتی، کشاورزی و سایر رشته‌های مورد نیاز جوانان ظرفیت بسیار خوبی برای آموزش و توانمندسازی جوانان دارد که به نوعی مغفول مانده اند.


امینی، بیان کرد: افراد دارای توانایی خوداشتغالی و خلاقیت بیشتری دارند و دولت با ارائه تسهیلات می تواند زمینه اشتغال این افراد را ایجاد نماید. دانشگاه و کارخانه باید با مهارت تجهیز شود تا اشتغال صورت گیرد مدارک و مهارت توأم با هم می توانند راهگشای اشتغال جوانان شوند.


 وی افزود: در کشورهای پیشرفته گرایش افراد به سمت رشته های مهارتی بیش از گرایش به سمت رشته های تئوری محور است اما متأسفانه در کشورمان عکس این قضیه وجود دارد که می طلبد تلاش کنیم فرهنگ مهارت آموزی بسط و توسعه یابد.


محمود حسنلوراد، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان نیز با بیان اینکه با افتتاح این مرکز سطح مهارت دانشجویان افزایش می باید افزودگفت: این مرکز زمینه ساز و نشان دهنده مسیر شغلی دانشجویان است.


مسعود بابایی،  مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی افزود: این مرکز زمینه ساز برای مهارت آموزی  و ارتباط با مراکز فنی و حرفه ای می شود و آموزش های فنی و حرفه ای می توانند نقش مهمی در ایجاد کسب و کار داشته باشند لذا می توان شغل ها را شناسائی نمود تا مهارت های مرتبط را آموزش داد.


مریم بیدخام، مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی استانداری  با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده افزود: استان قزوین با داشتن ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری، پتانسیل خوبی برای ایجاد اشتغال پایدار دارد.


وی با بیان اینکه مشکل اصلی بیکاری در جامعه به نبودن آموزش‌های مهارتی و عملی در دانشجویان باز می‌گردد،  اظهار داشت: به همین علت پس از فارغ التحصیلی قادر به ایجاد شغل نبوده و توانایی تشکیل زندگی را نخواهند داشت.


مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی استانداری  ادامه داد: در حاضر اشتغال فارغ التحصیلان بیش از هر زمان دیگری ضروری است چون نقش مهمی در رفاه و کاهش معضلات اجتماعی دارد.


وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت علوم و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای توانمندسازی مهارتی دانشجویان تاکید کرد: امسال این طرح در تمامی دانشگاه‌های استان با رویکرد استعدادیابی، آموزش و توانمندسازی دانشجویان اجرا می‌شود تا به بهترین شکل از توان علمی خود پس از فراغت از تحصیل بهره مند شوند.


 درادامه امینی،  ضمن خرسندی از حضور در این نشست تخصصی آمادگی کامل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین را برای همکاری  اعلام کرد.


 


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 83052
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب