شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1399/02/13 - 11:23
  • - تعداد بازدید: 2935
  • - تعداد بازدیدکننده: 138
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
علی اوسط هاشمی:

سهم مهارت در چشم انداز برنامه های مدیریت بحران کشور دیده شود

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در دیدار با رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: در کشور همواره با حوادث غیر مترقبه مواجه هستیم، از این رو نیاز به تدوین چشم انداز و برنامه ریزی دقیق برای حل این مشکل و به حداقل رساندن آسیب های مادی و معنوی ناشی از آن با گروهای مرجع داریم.

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در دیدار با رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: در کشور همواره با حوادث غیر مترقبه مواجه هستیم، از این رو نیاز به تدوین  چشم انداز و برنامه ریزی دقیق برای حل این مشکل و به حداقل رساندن آسیب های مادی و معنوی ناشی از آن با گروهای مرجع داریم.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان و  علی حیدری نجات رئیس  سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و محمدرضا  منصوری، معاون دانشجویی این سازمان در خصوص راهکارهای مهارت افزایی گروه های مخاطب جمعیت هلال احمر، دهم اردیبهشت ماه سال جاری  دیدار و گفتگو کردند. 


بنا براین گزارش، هاشمی با اشاره به سرمایه انسانی جمعیت جوانان هلال احمر، گفت: تقسیم کار هدفمند و هدایت شده برگرفته از نقش حرفه ای  برای این گروه با قبول مسئولیت بالا در روزهای پر خطر، ضروری است.


وی افزود: در کشور همواره با حوادث غیر مترقبه مواجه هستیم، از این رو نیاز به تدوین  چشم انداز و برنامه ریزی دقیق برای حل این مشکل و به حداقل رساندن آسیب های مادی و معنوی ناشی از آن با گروهای مرجع داریم.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ادامه داد: چنانچه 10 تا 20 درصد هزینه ای که کشور در زمان خسارت می پردازد به سوی آموزش مهارت هدایت شود، می توان آسیب ها را با مدیریت کاهش داد.


وی گفت: سازمان هلال احمر یک نهاد امداد و نجات بین المللی،  جهانی و بدون مرز است و مأموریتی فراگیر به وسعت جهان داشته و اثبات این نقش مأموریتی خطیر است که بازتاب جهانی دارد.


ترویج فرهنگ مهارت لازمه رسیدن به جامعه توانمند و موثر است


هاشمی با اشاره به اعتبار بین المللی گواهی نامه های مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، گفت: مجهز شدن جمعیت هلال احمر به دانش و دانایی و برخورداری از گواهی نامه مهارت با اعتبار جهانی و بدون مرزهای جغرافیایی، یک ضرورت است.


معاون وزیر تعاون در تأکید این موضوع گفت: گواهی نامه های مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در سراسر دنیا برای افراد قدر و قیمت می آفریند.


در ادامه، علی اوسط هاشمی افزود: استانداردهای آموزشی و سنجش به عنوان دو سرمایه ملی در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هستند و تدوین تمامی استانداردهای مهارت آموزی  غیر رسمی در کشور و سنجش و تأئید صلاحیت افراد در رسیدن به مرحله توانمندی و مهارت بر عهده این سازمان است.


وی تأکید کرد: سه گروه مخاطب هلال احمر اعم از افراد دارای مهارت و فاقد گواهی نامه، داوطلبان فاقد مهارت که در مواقع بحران به سازمان هلال احمر کمک می کنند و داوطلبانی که دانش عمومی خوبی داشته ولی  فاقد مهارت هستند باید تحت پوشش آموزش های مهارتی قرار گیرند.


معاون وزیر کار، راهکار ارتقای مهارت در این سه گروه را احصای نیازهای مهارتی آنان دانست و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آمادگی دارد، بر مبنای همکاری مشترک استاندارهای مورد نیاز سازمان هلال احمر جوانان را تدوین کرده و به فهرست ملی استانداردهای کشور اضافه کند.


هاشمی تأکید کرد: این همکاری علاوه بر همگامی با تکنولوژی روز دنیا، محدود به بازه زمانی خاصی نباشد و تداوم داشته باشد.


وی همچنین پیشنهاد مشارکت سازمان هلال احمر با سازمان آموزش فنی و حرفه ای در اجرای تفاهم نامه منعقد شده با وزارت راه و شهرسازی به خصوص در بخش حوادث جاده ای ناشی از خطای انسانی، تفاهم نامه سازمان بنادر و کشتیرانی در بخش حوادث دریایی را مطرح کرد.


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعلام کرد: آمادگی داریم ظرفیت  600 مرکز آموزشی ثابت در سطح کشور و بیش از 5 هزار و 700 کارگاه مان را در اختیار هلال احمر قرار دهیم و مازاد وقت کارگاه های آموزشی در سراسر کشور را به همراه مربی، سنجش مهارت و صدور گواهی نامه برای مخاطبین هلال احمر اختصاص دهیم.


هر پایگاه هلال احمر در جوار یک مرکز آموزش فنی و حرفه ای سرمایه ای ماندگار است


  در ادامه، علی اوسط هاشمی پیشنهاد تأسیس مجتمع فنی مهارتی منطبق با رشته های مورد نیاز جمعیت هلال احمر در استان ها و کلان شهرها را مطرح کرد و گفت: در این مراکز افراد می توانند تا در سطح مربی پیشرفت کرده به گونه ای که خود آموزشگاه تأسیس کنند.


معاون وزیر در همین رابطه به تعامل با آموزشگاه های آزاد و بخش خصوصی تأکید کرد.


وی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با ظرفیت بالای نرم افزاری و دارا بودن اعتبار جهانی گواهی نامه های مهارت می تواند، طبق ضوابط آموزشی برای سازمان جمعیت هلال احمر متناسب با استانداردهای جهانی کارت توانمندی صادر کند که این کارت مهارت می تواند مبنای اعطای تسهیلات به مهارت آموختگان باشد.


در ادامه مقرر شد، تفاهم نامه ای بین دو سازمان با رویکرد مهارت آموزی به اقشار مولد جامعه که فاقد مهارت هستند، شامل: روستائیان، عشایر، سربازان، معلولین، زندان ها، دانش آموزان و افراد حاشیه شهر منعقد شود.


این گزارش می افزاید علی حیدری نجات، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را فرصتی ارزشمند برای ارتقای خدمات هلال احمر دانست وگفت: امیدواریم با


همکاری های مشترک بتوانیم زمینه مهارت آموزی گروه های مخاطب و توانمند سازی آنان را فراهم نمائیم.


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 83602
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب