شعار سال
پنجشنبه 15 شهریور 1403
  • 1398/09/17 - 15:56
  • - تعداد بازدید: 4096
  • - تعداد بازدیدکننده: 152
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار گیلان:

ساماندهی آب‌بندان‌های مرداب انزلی برای صید ماهی نیازمند پیوست آموزش مهارتی است

ارسلان زارع، استاندار گیلان، در دیدار با علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ساماندهی آب‌بندان‌ها در سه استان شمالی کشور را نیازمند پیوست آموزش مهارتی دانست.



 


ارسلان زارع، استاندار گیلان، در دیدار با علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ساماندهی آب‌بندان‌ها در سه استان شمالی کشور را نیازمند پیوست آموزش مهارتی دانست.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان، زارع، با تأکید بر این موضوع گفت: طی سال های گذشته تمرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان گیلان در بخش صنعت بوده که بر اساس نتایج بررسی اسناد بالادستی و نیاز بازار کار این استان، در زمینه های کشاورزی و گردشگری به توجه بیشتری نیاز دارد.


استاندار گیلان، با اشاره بر لزوم ایجاد بسترها و ساز و کارهای لازم برای آموزش‌های منجر به اشتغال در سطح  ملی افزود: اقدامات بخشی و استانی، اثرات کوتاه مدت دارند و ممکن است با تغییر مدیران دچار آسیب شوند.


وی پیشنهاد کرد به منظور اجرای برنامه ریزی مطلوب در راستای اقدامات مشترک مهارتی، شورای عالی مهارت استان با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تشکیل شود.


استاندار گیلان، با اشاره به  انعقاد تفاهم‌نامه بین استانداری گیلان و  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سنوات گذشته، با موضوع توسعه آموزش های گردشگری گفت: هم اکنون امکان تقویت مفاد این تفاهم نامه در استان وجود دارد.


ارسلان زارع،  با اشاره به نیازمندی های این استان در برخی عناوین آموزشی بیان کرد: نیازمند تقویت و تجهیز کارگاه های آموزشی در رشته های مهارتی مانند: خانه های هوشمند، سرد کننده های خانگی و تجاری، تعمیرات خودروهای وارداتی منطقه آزاد، تکنولوژی آب، اینترنت اشیاء، تعمیر موتورهای بنزینی و قایق موتوری، انرژی های تجدید پذیر، جوش لیزری و نوغانداری هستیم.


وی افزود: این دوره ها بر اساس نیازسنجی های آموزشی اداره کل آموزش فنی حرفه ای استان گیلان و تعامل با بخش خصوصی و دولتی احصا شده است.


شایان ذکر است: آب بندان ها بخش هایی از مرداب انزلی ست که  به اشخاص اجاره داده می شود تا برای صید ماهی و شکار استفاده نمایند و پس از لایروبی آب بندان ها  می توان در مصارف کشاورزی و صنعتی از آن استفاده کرد. علاوه بر آن اجاره آب بندان ها در حوزه گردشگری نیز کاربرد دارد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 82994
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب